Hoivapalveluyrityksen markkinointiviestinnän kehittäminen
Luomanmäki, Siiri (2013)
Luomanmäki, Siiri
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110628651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110628651
Tiivistelmä
Tämän opinnäytteen aiheena on kehittää erään hoivapalveluyrityksen ulkoista markkinointiviestintää tuomalla esiin kehitysehdotuksia. Kyseessä on pieni hoivapalveluyritys, joka tarjoaa kotipalveluja ja kotisairaanhoitoa Raahen talousalueella. Yritys on perustettu keväällä 2012, joten se on tällä hetkellä kriittisessä vaiheessa. Merkittävä osa aloittavista yrityksistä lopettaa toimintansa ensimmäisen viiden vuoden aikana. Yrityksen on ensimmäisten vuosien aikana kyettävä saavuttamaan uskottava asema asiakaskunnassaan ja saamaan näin toiminnan kannalta riittävä liikevaihto aikaiseksi. Työssä laadittujen kehitysehdotusten avulla on tarkoitus lisätä yrityksen tunnettavuutta ja sitä kautta kasvattaa asiakaskuntaa.
Opinnäytteen tavoitteena on tuottaa kehittämisehdotuksia, jotka ovat mahdollista toteuttaa yrityksen tämän hetkisillä resursseilla. Kehittämisehdotukset ovat nykyisten valittujen keinojen kehittämistä sekä uusien markkinointiviestinnän keinojen tarkastelua. Markkinointiviestinnän kehittämisehdotuksien pohjana toimivat lähtökohta-analyysit, joiden tietopohjana on käytetty alan kirjallisuutta, seutulautakunnan ja Raahen hyvinvointikuntayhtymän yhtymähallituksen pöytäkirjoja. Analyyseistä on laadittu yhteenvetona SWOT-analyysi. Tässä työssä käydään läpi markkinoinninsuunnittelun prosessia teoriana, joka antaa yrittäjälle lisätietoa markkinointiviestinnän suunnittelusta tulevaisuutta ajatellen.
Opinnäytteen tavoitteena on tuottaa kehittämisehdotuksia, jotka ovat mahdollista toteuttaa yrityksen tämän hetkisillä resursseilla. Kehittämisehdotukset ovat nykyisten valittujen keinojen kehittämistä sekä uusien markkinointiviestinnän keinojen tarkastelua. Markkinointiviestinnän kehittämisehdotuksien pohjana toimivat lähtökohta-analyysit, joiden tietopohjana on käytetty alan kirjallisuutta, seutulautakunnan ja Raahen hyvinvointikuntayhtymän yhtymähallituksen pöytäkirjoja. Analyyseistä on laadittu yhteenvetona SWOT-analyysi. Tässä työssä käydään läpi markkinoinninsuunnittelun prosessia teoriana, joka antaa yrittäjälle lisätietoa markkinointiviestinnän suunnittelusta tulevaisuutta ajatellen.