Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöisyys perehdytyksen tavoitteena röntgenissä: perehdytysopas röntgenhoitajille

Kämäräinen, Sanna Anneli (2013)

 
Avaa tiedosto
kamarainen_sanna_anneli.pdf (453.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kämäräinen, Sanna Anneli
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110728801
Tiivistelmä
Hyvin toteutettu perehdytys lisää työntekijän sitoutuvuutta uuteen työpaikkaan ja auttaa sopeutumaan uuteen työyhteisöön. Asiakaslähtöisyys toteutuu, kun uusi työntekijä on perehdytetty huolellisesti uuteen työympäristöön ja sen toimintatapoihin. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa perehdytysopas Oulun Mehiläisen röntgeniin. Oppaan avulla uusi työntekijä perehdytetään asiakkaan hoitopolkuun ja organisaation käytänteisiin. Opas toteutettiin yhteistyössä Oulun seudun ammattikorkeakoulun ja Oulun Mehiläisen röntgenhoitajien kanssa.

Projektin tulostavoitteena oli tuottaa perehdytysopas röntgenhoitajalle. Tavoitteena on oppaan avulla selkeyttää perehdyttämisprosessia. Projektin toiminnallisena tavoitteena on, että oppaasta olisi hyötyä uuden röntgenhoitajan perehdyttämisessä. Oppaan avulla röntgenin henkilökunta voisi kerrata, mitkä asiat ovat tärkeitä kertoa uudelle työntekijälle perehdyttämisjakson aikana.

Tuote esitestattiin toimittamalla opas ja arviointilomake Mehiläisen magneettiosaston röntgenhoitajille. Palautekyselyyn vastanneet röntgenhoitajat arvioivat oppaan sisältöä, kieltä, ulkoasua ja kokonaisuutta. Röntgenhoitajat pitivät oppaan ensivaikutelmasta, sisällöstä ja tunnelmasta.

Opinnäytetyön jatkokehityshaasteena voisi olla perehdytysopas magneettiosastolle röntgenhoitajille.
 
With the help of good orientation to work it is easy for employees’ to adjust themselves to a new workplace. Good client orientation can be achieved when a new employee has been thoroughly inducted to a new workplace and its customs. The guide was planned in cooperation with Oulu University of Applied Sciences and the radiographers working for the Group Mehiläinen in Oulu.

The purpose of this project was to plan and produce an induction guide for radiotherapy department at the medical clinic belonging to the Group Mehiläinen in Oulu.

The guide and an evaluation form were pretested by delivering it to the MRI de-partment radiographers. MRI department radiographers pretested the guide to make sure that all professional aspects were taken into account. The purpose of pre-testing was to test the suitably of the guide for radiographers.

The radiographers evaluated the content, language, layout and the whole guide. They liked the first impression, content and feeling of the guide.

The functional aim of the project deals with the usefulness of the guide in in-ducting a new employee. The radiographers could use the guide to review the essential information in induction. Further development could include an induction guide for the radiographers at the MRI department.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste