Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Usage of social media in location based marketing

Åsnabrygg, Teea (2013)

 
Avaa tiedosto
asnabrygg_teea.pdf (666.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Åsnabrygg, Teea
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023110928967
Tiivistelmä
The commissioner of this thesis is a Finnish production and ad agency whose latest project is to construct a virtual attraction book for boaters. The objective of this thesis is to develop a social media marketing plan which aims at providing a communication channel for boaters. A close examination of marketing theories has been transformed into the form of social media marketing strategy, a message plan and an action plan.

The theoretical background of the thesis comprises of subjects revolving around strategic management, basics of marketing, marketing communications and social media as well as its use in marketing activities. Strategic management in an organisation is the starting point of the theory which is followed by principles of marketing and social media marketing. This thesis used research methods which are qualitative in nature. A desktop research was carried out in formation of the theoretical background.

The outcome of this thesis is in the form of a social media marketing plan. It has been constructed with paying attention for the commissioner’s project. The results of this thesis suggest that appropriate social media pages should be created in order to interact with the audience and cater to the needs of providing a communication channel for boaters. The usage of social media as a marketing tool is seen beneficial for the project and its goals can be achieved with the plan. Furthermore, the theoretical background provides a complete and comprehensive view of social media marketing which the reader can find useful as well.

In conclusion, the social media marketing plan introduced for the commissioner focuses on providing guidelines for the establishment of the social media presence. Current situation is analysed in order to produce a plan appropriate for this specific project. A great deal of opportunities can arise from proper implementation and execution of the social media plan. For future development purposes, more resources can be directed for social media marketing to be even more successful in it. Further research regarding possible co-operation opportunities with other organisations could be conducted.
 
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on suomalainen tuotanto- ja mainostoimisto, jonka viimeisimpänä projektina on tuottaa virtuaalinen kohdekirja veneilijöille. Työn tavoitteena on kehittää sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jonka tarkoituksena on tarjota viestintäkanava veneilijöille. Sosiaalisen median markkinointistrategia, sanomasuunnitelma ja toimintasuunnitelma ovat kehitetty markkinoinnin teorioiden lähemmän tarkastelun avulla.

Työn teoreettinen viitekehys koostuu aiheista, jotka liittyvät strategiseen suunnitteluun, markki-noinnin perusteisiin, markkinointiviestintään ja sosiaaliseen mediaan sekä sen käyttöön markkinoinnissa. Teorian lähtökohtana ovat organisaation strateginen suunnittelu, jota seuraa markkinoinnin perusteet ja markkinointi sosiaalisessa mediassa. Tässä työssä käytettiin laadullisia tutkimusmenetelmiä. Kirjoituspöytätutkimus toteutettiin teoreettisen viitekehyksen luomisessa.

Tämän työn tulos on sosiaalisen median markkinointisuunnitelman muodossa. Suunnitelman te-ossa on kiinnitetty huomiota toimeksiantajan projektiin. Työn tulokset osoittavat, että hyödyllisimmät sosiaalisen median sivut tulisi luoda, jotta voidaan olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ja näin tarjota heille viestintäkanava. Sosiaalisen median käyttö markkinoinnin välineenä projektissa on hyödyllistä ja sen tavoitteet voidaan saavuttaa suunnitelman avulla. Lisäksi teoreettinen viitekehys tarjoaa kattavan kuvan sosiaalisen median markkinoinnista, jonka myös lukija voi havaita hyödylliseksi.

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toimeksiantajalle keskittyy tarjoamaan suuntaviivat sosiaalisen median läsnäolon perustamiselle. Tämänhetkinen tilanne on analysoitu, jotta on voitu tuottaa asianmukainen suunnitelma juuri tälle projektille. Uusia mahdollisuuksia voi syntyä suunnitelman kunnollisella täytäntöönpanolla ja toteuttamisella. Ohjaamalla tulevaisuudessa lisää resursseja sosiaalisen median markkinointiin siinä voidaan kehittyä ja menestyä vielä paremmin. Lisätutkimuksia koskien mahdollisia yhteistyömahdollisuuksia muiden organisaatioiden kanssa voitaisiin myös toteuttaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste