Markkina-analyysi LED-markkinoille: case Yritys Oy
Keränen, Iiro (2013)
Keränen, Iiro
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111029091
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111029091
Tiivistelmä
Case Yritys Oy suunnittelee LED- lamppujen ja valaisimien maahantuontia, markkinointia ja jälleenmyyntiä Pohjoismaissa. Suomi tulee olemaan ensimmäinen päämarkkina-alue, jonka jälkeen toiminta laajenee Ruotsiin, Tanskaan, Norjaan ja koko Baltiaan. Yrityksen tavoitteena on toteuttaa markkinointisuunnitelma. Tästä syystä Case Yritys Oy tarvitsee täydellisen kuvan alan markkinatilanteesta suunnitelluilla maantieteellisillä alueilla.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on sen hyödyntäminen tuotteiden potentiaalisessa hinnassa, sekä markkinointi- ja hintaratkaisuissa. Case Yritys Oy odottaa tuloksena täyttä markkina-katsausta LED valaisimien ja lamppujen markkinoista Pohjoismaissa ja Baltiassa.
Tässä opinnäytetyössä hyödynnettiin valmiita aineistoja, Tullin ja Tekesin tilastoja, Työ ja elinkeinoministeriön toimialaraportteja, Kaupan alan tilastoja sekä lakiasioissa Suomen lainsäädäntöä. LED Lights (code for the company to be established) is planning to import, market and distribute LED lights and lamps within Nordic and the Baltic regions. Finland will be the first and the main market followed by the other markets Sweden, Denmark, Norway and the Baltic in that order after the operations have been first established in Finland. The company is in a process of developing its business plan, and for that purpose needs to have a complete picture of the market in its planned geographical region.
The products’ scope includes all LED indoor and lighting and lamps for commercial, office and residential use.
Findings of this analysis will be used by the company management to help assess the potential price as well as pricing and marketing decisions as critical input for the assortment.
The objective is to conduct a full market assessment of the LED lights and lamps’ market in the Nordic and Baltics region
Prepared materials, charts of both Tekes and the Finnish Customs, reports of the Ministry of Employment and Industry and trade statistics as well as Finnish Law on matters of legislation were used in this thesis.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on sen hyödyntäminen tuotteiden potentiaalisessa hinnassa, sekä markkinointi- ja hintaratkaisuissa. Case Yritys Oy odottaa tuloksena täyttä markkina-katsausta LED valaisimien ja lamppujen markkinoista Pohjoismaissa ja Baltiassa.
Tässä opinnäytetyössä hyödynnettiin valmiita aineistoja, Tullin ja Tekesin tilastoja, Työ ja elinkeinoministeriön toimialaraportteja, Kaupan alan tilastoja sekä lakiasioissa Suomen lainsäädäntöä.
The products’ scope includes all LED indoor and lighting and lamps for commercial, office and residential use.
Findings of this analysis will be used by the company management to help assess the potential price as well as pricing and marketing decisions as critical input for the assortment.
The objective is to conduct a full market assessment of the LED lights and lamps’ market in the Nordic and Baltics region
Prepared materials, charts of both Tekes and the Finnish Customs, reports of the Ministry of Employment and Industry and trade statistics as well as Finnish Law on matters of legislation were used in this thesis.