Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Kohdeyrityksen urheilusponsoroinnin tutkiminen

Säynäjäkangas, Kari (2014)

 
Avaa tiedosto
saynajakangas_kari.pdf (322.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Säynäjäkangas, Kari
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111429315
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana on Polar Electro Oy. Polar on suomalainen kuluttajabrändi, joka tarjoaa tuotteita ja palveluita kaikentasoisille urheilijoille ja kuntoilijoille. Työn tarkoituksena oli tarkastella yhtä sponsorointisopimusta ja selvittää sen sisältöä ja tuloksia. Tavoitteena oli myös pohtia urheilumarkkinoinnin tilannetta Polarilla ja antaa mahdollisia kehittämisehdotuksia.

Opinnäytetyöhön on haettu tietoa urheilumarkkinointiin ja sponsorointiin liittyvästä kirjallisuudesta sekä internetistä. Lisäksi on haastateltu ja käyty keskusteluja Polarin markkinointiosastoon kuuluvien henkilöiden kanssa. Sponsorointiyhteistyön sisältöä ja tuloksia analysoitiin FIS (International Ski Federation) -Polar yhteistyösopimuksen avulla.

Tuloksina voidaan mainita, että yleisellä tasolla yritysten panostus sponsorointiin on laskenut viime vuosina Suomessa, mutta Yhdysvalloissa panostus on kasvanut. Polar on saanut hyvin näkyvyyttä sponsorointisopimuksen avulla ja sopimusta kannattaa jatkaa edelleen. Urheilumarkkinoinnin osalta voi todeta, että Internet on erittäin tärkeä markkinoinnin kanava ja erityisesti mobiiliselaaminen on kasvussa.
 
This bachelor’s thesis was commissioned by Polar. Polar is a Finnish consumer brand that offers products and services for all levels of athletes and fitness enthusiasts. The purpose of this thesis was to research one of the company’s sponsorship agreements and analyse its contents, as well as the results. In addition, one aim was also to study the situation of Polar sports marketing and give possible operation suggestions for the future.

The theoretical part of the thesis consists of marketing literature, Internet sources and open interviews and discussions with the marketing personnel of Polar. The contents and results of the sponsorship cooperation were analysed by means of the cooperation agreement between the FIS (International Ski Federation) and Polar.

In general, it can be mentioned that companies’ investments in sponsorship have decreased in recent years in Finland, but investments in the United States have increased. The sponsorship agreement has brought good visibility for Polar. Consequently, the company should continue the agreement. Internet is a very important sports marketing channel for the company and mobile browsing is increasing in the future.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste