Fysiopalvelu Easymoven asiakaskartoitus
Kotisaari, Jenna (2014)
Kotisaari, Jenna
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111529510
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111529510
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakaskartoituskysely Fysiopalvelu Easymove Oy:lle. Easymove on vuonna 2012 perustettu fysioterapia- ja liikunta-alan yritys. Se sijaitsee Oulun Ritaharjussa samoissa tiloissa liikuntakeskus Easyfitin kanssa. Työn tavoitteena oli kartoittaa Easymoven potentiaaliset asiakkaat Easyfitin jäsenien joukosta. Samalla selvitettiin millaisia palveluita jo olemassa olevat asiakkaat käyttävät tällä hetkellä ja miksi. Vastausten avulla Fysiopalvelu Easymove pystyy kohdentamaan markkinointiaan ja parantamaan palveluiden näkyvyyttä ja laatua.
Tutkimus suoritettiin liikuntakeskus Easyfitin tiloissa. Vastauslomakkeita oli esillä liikuntakeskuksen pukuhuoneisiin järjestetyssä vastaamiseen sopivassa tilassa. Vastausaika oli 1,5 viikkoa 24.2.-6.3.2014. Kyselyyn vastasi 324 Easyfitin jäsentä ja tuloksia analysoitiin SPSS- ja Excel – ohjelmilla.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui asiakaslähtöisestä markkinoinnista, asiakkuuden arvosta, segmentoinnista ja sen eri muodoista. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta, elektronisia lähteitä ja haastatteluita. Kyselyn tuloksien perusteella Fysiopalvelu Easymove ei ole kovin tunnettu liikuntakeskus Easyfitin jäsenien keskuudessa. Kuitenkin monet vastanneista olivat kiinnostuneita Easymoven palveluista, joten markkinointia tulisi kohdentaa myös Easyfitin olemassa oleviin asiakkaisiin. The purpose of this thesis was to conduct a mainly qualitative customer survey for Fysiopalvelu Easymove Oy and analyze the results using SPSS Data Management Tool and Microsoft Excel. Easymove is a local enterprise offering physiotherapeutic and sports services. It was founded in 2012. Easymoves business premises are located in the same building with Sports Center Easyfit in Ritaharju, Oulu. The main idea of the questionnaire was to find out which existing Easyfit customers would be interested in Easymove’s services and which services the current customers are using and why. With the help of the analyzed answers Easymove can focus their marketing efforts and improve their visibility and quality of their services.
The study was conducted within the premises of Easyfit. The questionnaires were left in the dressing rooms for the customers to fill in at a specially prepared place. The questionnaires were available for 1,5 weeks from 24th of February until 6th of March 2014.
The theory section of this thesis is comprised of customer driven marketing, customers value to a business and different aspects of segmentation. The sources were published literature, electronic sources and interviews. Based on the results of the survey, Fysiopalvelu Easymore is not very well known among the customers of Easyfit. However, many of them were interested in Easymoves’ services and therefore in the future the marketing efforts should be aimed at them as well.
Tutkimus suoritettiin liikuntakeskus Easyfitin tiloissa. Vastauslomakkeita oli esillä liikuntakeskuksen pukuhuoneisiin järjestetyssä vastaamiseen sopivassa tilassa. Vastausaika oli 1,5 viikkoa 24.2.-6.3.2014. Kyselyyn vastasi 324 Easyfitin jäsentä ja tuloksia analysoitiin SPSS- ja Excel – ohjelmilla.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui asiakaslähtöisestä markkinoinnista, asiakkuuden arvosta, segmentoinnista ja sen eri muodoista. Lähteinä käytettiin kirjallisuutta, elektronisia lähteitä ja haastatteluita. Kyselyn tuloksien perusteella Fysiopalvelu Easymove ei ole kovin tunnettu liikuntakeskus Easyfitin jäsenien keskuudessa. Kuitenkin monet vastanneista olivat kiinnostuneita Easymoven palveluista, joten markkinointia tulisi kohdentaa myös Easyfitin olemassa oleviin asiakkaisiin.
The study was conducted within the premises of Easyfit. The questionnaires were left in the dressing rooms for the customers to fill in at a specially prepared place. The questionnaires were available for 1,5 weeks from 24th of February until 6th of March 2014.
The theory section of this thesis is comprised of customer driven marketing, customers value to a business and different aspects of segmentation. The sources were published literature, electronic sources and interviews. Based on the results of the survey, Fysiopalvelu Easymore is not very well known among the customers of Easyfit. However, many of them were interested in Easymoves’ services and therefore in the future the marketing efforts should be aimed at them as well.