Markkinointisuunnitelma: Pikkulahden palvelut
Knuutinen, Jarkko (2014)
Knuutinen, Jarkko
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111529494
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111529494
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelma on tehokas työkalu, jonka avulla yrityksen johto voi asettaa ja saavuttaa yrityksen tavoitteet ja päämäärät. Ennen tavoitteiden asettamista yrityksen tulee kerätä tietoa toimintaympäristöstään sekä tekijöistä jotka voivat vaikuttaa toimintaan tulevaisuudessa.
Toimintaympäristön määrittelyn jälkeen, joka sisältää myös asiakkaiden ja kilpailijoiden
analysoinnin, yritys voi alkaa tekemään strategisia päätöksiä ja asettamaan tavoitteitaan.
Monipuoliset markkinoinnin kilpailukeinot mahdollistavat tavoitteisiin pääsemisen. Yrityksen täytyy valvoa markkinointiprosessiaan tavoitteisiin pääsemisen varmistamiseksi. Tehokas markkinointisuunnitelma koostuu ympäristön analysoinnista, strategisten päätösten tekemisestä, tavoitteiden asettamisesta ja toimenpiteistä tavoitteisiin pääsemiseksi sekä markkinointiprosessin seurannasta.
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Pikkulahden palvelut -nimiselle yritykselle. Yritys tuottaa ohjelmapalveluita yrityksille ja yksityisille vuoden ympäri. Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä yritykselle markkinointisuunnitelma, jota yritys voi käyttää pohjana omalle laajemmalle markkinointisuunnitelmalle. A marketing plan is an effective tool that helps the management of the company to set and achieve the goals.Before setting any goals the company needs to gather information about the environment it is operating in and what are the possible changes that future may bring. After de-fining the business environment, which also includes analyzing customers and competitors also, the company is able to decide about their strategic decicions and set goals. Using versatile mar-keting tools makes it possible to reach goals. To ensure that the company reaches its goals it has to monitor its marketing process. An effective marketing plan consists of analyzing the environ-ment, making strategic choices, setting and executing goals and monitoring the marketing proc-ess.
This thesis was assigned by Pikkulahden palvelut. Pikkulahden palvelut is an event services pro-vider for private customers and corporate customers throughout the year.
The purpose of this thesis was to create a marketing plan which can be used as a basis for a more extensive marketing plan. This functional thesis consists of theoretical and functional parts.
Toimintaympäristön määrittelyn jälkeen, joka sisältää myös asiakkaiden ja kilpailijoiden
analysoinnin, yritys voi alkaa tekemään strategisia päätöksiä ja asettamaan tavoitteitaan.
Monipuoliset markkinoinnin kilpailukeinot mahdollistavat tavoitteisiin pääsemisen. Yrityksen täytyy valvoa markkinointiprosessiaan tavoitteisiin pääsemisen varmistamiseksi. Tehokas markkinointisuunnitelma koostuu ympäristön analysoinnista, strategisten päätösten tekemisestä, tavoitteiden asettamisesta ja toimenpiteistä tavoitteisiin pääsemiseksi sekä markkinointiprosessin seurannasta.
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Pikkulahden palvelut -nimiselle yritykselle. Yritys tuottaa ohjelmapalveluita yrityksille ja yksityisille vuoden ympäri. Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä yritykselle markkinointisuunnitelma, jota yritys voi käyttää pohjana omalle laajemmalle markkinointisuunnitelmalle.
This thesis was assigned by Pikkulahden palvelut. Pikkulahden palvelut is an event services pro-vider for private customers and corporate customers throughout the year.
The purpose of this thesis was to create a marketing plan which can be used as a basis for a more extensive marketing plan. This functional thesis consists of theoretical and functional parts.