Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Effective coaching in a hybrid environment for different generations

Ranne, Jukka (2023)

 
Avaa tiedosto
Ranne_Jukka.pdf (1015.Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Ranne, Jukka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111629730
Tiivistelmä
Etätöiden tekeminen on lisääntynyt merkittävästi viime vuosina ja etätyö tulee todennäköisesti lisääntymään myös jatkossa. Kuten etätyön, myös valmennuksen suosio on kasvanut useissa organisaatioissa työntekijöiden suorituskyvyn parantamiseen. Valmennuksen on myös osoitettu tuottavan muita etuja, kuten korkeamman tason aloitteellisuutta ja paremman kyvyn käsitellä konflikteja työpaikalla.

Aikaisempien tutkimusten määrä tehokkaista valmennusmenetelmistä etäympäristössä on rajallinen ja tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia valmennuksen koettua tehokkuutta ja tunnistaa mahdollisia sukupolvieroja eri työympäristöissä.

Opinnäytetyö alkaa tarkastelemalla aiempaa kirjallisuutta myynnin tehokkuudesta ja motivaatiosta, hybridi- ja etätyöstä, sukupolvista sekä valmennuksesta. Kirjallisuuskatsauksen lisäksi opinnäytetyössä haastatellaan kahdeksaa myynnin ammattilaista ja kartoitetaan miten he ovat kokeneet valmennuksen tehokkuuden hybridiympäristössä ja mitkä tekijät vaikuttavat valmennuksen koettuun tehokkuuteen. Haastattelujen kautta selvitetään myös sukupolvieroja nykyisissä valmennusmenetelmissä sekä lisätään ymmärrystä siitä, miten valmennustapoja voidaan parantaa.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että valmennuksen koettuun tehokkuuteen vaikuttavia tekijöitä on useita ja että valmennus voi olla tehokasta myös etäympäristössä. Haastattelujen perusteella vaikuttaa siltä, että valmennuksen koettu tehokkuus paranee jos valmentaja ja valmennettava tapaavat ajoittain myös kasvotusten ja valmennustilaisuudet räätälöidään henkilökohtaisten mieltymysten, taitojen ja organisaation yleisen tilanteen mukaisesti.
 
Remote working has increased significantly in recent years and the future of work will likely be increasingly more remote. Like remote working, the popularity of coaching has also increased, and many organizations are using coaching to increase the performance of their employees. Coaching has also proven to have several other benefits, such as higher levels of initiative and enhanced ability to address workplace conflict.

The amount of research done on effective coaching methods in a remote environment is limited. This thesis aims to research the perceived effectiveness of coaching and identify any possible generational differences in different work environments.

This thesis will start by reviewing previous research related to sales performance and motivation, hybrid work and remote work, generations and coaching. In addition to the literature review, eight sales professionals were interviewed to gain insights on how they perceived the effectiveness of coaching in a hybrid environment and what influences the perceived effectiveness of coaching. The interviews are also used to identify generational differences in current coaching methods and to increase understanding of how coaching sessions can be improved.

The results of this study show that there are several factors influencing the perceived effectiveness of coaching and that coaching can be effective in a remote environment. Generational differences were not clear in the study. The interviews suggest that the perceived effectiveness of coaching improves with occasional in-person coaching and when coaching sessions are tailored to personal preferences, skill sets, and the overall situation in the organization.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste