Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Taustamusiikki urheiluväline-ja vaatetusliikkeen markkinoinnissa: tapaus Rintamäki, Oulu

Laitila, Jaakko (2014)

 
Avaa tiedosto
laitila_jaakko.pdf (777.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Laitila, Jaakko
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111629707
Tiivistelmä
Tämä opinnäyteyö käsittelee taustamusiikin vaikutusta markkinoinnissa. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Intersport Finland Oy Oulu Rintamäki. Taustamusiikin havainnointia, vaikuttavuutta ja sen merkitystä markkinoinnin kannalta tutkitaan opinnäytetyössä yrityksen aikaisempien tietojen, kokemusten, asenteiden ja yrityksen tiloissa suoritetun kvantitatiivisen kyselylomaketutkimuksen avulla.

Kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä valittiin, koska haluttiin saada tietoa siitä, mitä mieltä asiakkaat ovat taustamusiikista ja sen tarpeellisuudesta. Opinnäytetyössä selvitetään millaista taustamusiikkia asiakkaat haluavat kuulla ja miten se on vaikuttanut heidän ostokäyttäytymiseen.

Tutkimuksen tavoitteena on Intersport Finland Oy Oulu Rintamäen toiminnan kehittäminen opinnäytetyöstä saatujen tutkimustulosten ja päätelmien hyödyntäminen yrityksen omassa liiketoiminnassa. Lisäksi selvitettiin taustamusiikin vaikutusta liiketilan viihtyisyyteen tai jopa asiakkaiden ostopäätöksiin.

Opinnäytetyön tuloksista saatiin selville, että taustamusiikilla on vaikutusta asiakkaisiin. Oikeanlainen musiikin genre, sopiva volyymi ja oikein kohdistettuna soitettu taustamusiikki toimii hyvänä markkinoinnin keinona. Yrityksen markkinointia suunniteltaessa tulisi miettiä taustamusiikin oikeanlaista käyttämistä. Intersport Finland Oy Oulu Rintamäen asiakkaat haluavat kuulla mieluiten populaarimusiikkia kaikkialla yrityksen tiloissa.

Tuloksista voidaan johtaa uusia tutkimusaiheita, toteutustapoja ja jatkokehittämistä tulisi ensisijaisesti tehdä tutkimustyönä eri ideoiden kannattavuuden arvioimiseksi. Talouden kiristyvä kilpailu maailmalla ajaa yritykset miettimään uusia markkinointikeinoja, joista taustamusiikki on yhtenä tärkeänä osana.
 
The purpose of this thesis is to investigate the applicability of background music as a marketing tool. The assigner for the project is Intersport Finland Oy Oulu Rintamäki. A quantitative questionnaire study was conducted within the compa-ny´s premises in order to research how background music is perceived and how it affects customers in a marketing setting.

For the study a quantitative method was selected in order to gather information on how customers felt about background music and if it was considered to be of impact to them. The thesis will focus on what kind of background music the customers felt they wanted to hear and what kind of an effect it had on their buying behavior, if any.

The main goal for the study is to further develop the business activities of Inter-sport Finland Oy Oulu Rintamäki, on the basis of the results of the study. In addition, the effects of background music on the atmosphere of the premises of the company and even the buying behavior of its customers are investigated.

From the results of the thesis it was derived that background music in fact has an effect on customers. Background music functions as a valid tool of marketing when the right genre choice for the music along with correct positioning and level of volume are considered appropriately. When laying out the marketing strategy for a company the correct use of background music should be taken into account. In the case of Intersport Finland Oy Oulu Rintamäki its customers wanted to hear pop music in the background throughout the company´s premises.

The results of the study conducted for the thesis may yield new topics of re-search on ways to implement and further develop the use of background music, primarily to evaluate the cost-effectiveness of different ideas. With the tightening economic competition around the world companies will be driven to considering new ways of marketing. Background music is an important part of this development.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste