Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointisuunnitelma Taxi Service Oulu Oy:lle

Roininen, Hanne (2023)

 
Avaa tiedosto
Roininen_Hanne.pdf (519.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Roininen, Hanne
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023111729881
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona oululaiselle Taxi Service Oulu Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda hyödyllinen, valmis ja käyttökelpoinen digitaalinen markkinointisuunnitelma pienelle taksiyritykselle. Toimeksiantajayrityksellä ei ole ollut ennestään digitaalista markkinointisuunnitelmaa, joten sen luominen oli ensimmäinen askel markkinoinnin kehittämiseen, ja sitä myötä tunnettuuden ja asiakasmäärien kasvattamiseen liiketoiminnan tukemiseksi. Opinnäytetyö sisältää teoriaa ja käytännön toteutusta. Opinnäytetyö toteutettiin vetoketjumallilla, jolla tarkoitetaan teorian ja käytännön kulkemista rinnakkain läpi digitaalisen markkinointisuunnitelman. Opinnäytetyön tietoperusta muodostui suomen- ja englanninkielisistä painetuista kirjoista ja verkkolähteistä. Lähdekirjallisuus piti sisällään markkinointiin ja digitaaliseen markkinointiin liittyvää ajankohtaista kirjallisuutta. Opinnäytetyössä perehdytään ensin markkinointiin ja digitaaliseen markkinointiin, jonka jälkeen tarkastellaan digitaalista markkinointia nykypäivänä ja sen uusimpia keinoja. Opinnäytetyön alussa
tarkastellaan myös lyhyesti SOSTAC-mallia, jonka pohjalta digitaalinen markkinointisuunnitelma toteutettiin. Opinnäytetyössä luodaan toimeksiantajayritykselle käyttövalmis digitaalinen markkinointisuunnitelma hyödyntäen SOSTAC-mallia.
Opinnäytetyön tutkimuksellinen toteutus perustui kvalitatiiviseen eli laadulliseen tutkimukseen. Tutkimuksen aineistonkeruu perustui benchmarking-prosessiin, toimeksiantajan haastatteluun, havainnointiin ja useisiin analyyseihin. Tutkimuksessa pyrittiin vastaamaan kysymyksiin, millainen on yrityksen lähtökohtatilanne ja miten yritys voi kehittää digitaalista markkinointiansa. Opinnäytetyön tuloksena valmistui toteutuskelpoinen digitaalinen markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle. Digitaalinen markkinointisuunnitelma pitää sisällään nykytilan analysoinnin, tavoitteet, strategian, taktiikat ja toimenpiteet ja seurannan. Toimeksiantajayritys voi hyödyntää luotua digitaalista markkinointisuunnitelmaa markkinoinnin kehittämisessä ja toteuttamisessa. Luotu digitaalinen markkinointisuunnitelma sisältää konkreettisia toimenpiteitä ja työkaluja, joita yritys voi hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste