Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Verkostomarkkinoinnissa menestyvä asiakasyrittäjä

Rask, Mari (2014)

Avaa tiedosto
rask_mari.pdf (503.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Rask, Mari
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112130761
Tiivistelmä
Verkostomarkkinointi tarjoaa kaikille mahdollisuuden menestymiseen asiakasyrittäjänä eli itsenäisenä jälleenmyyjänä. Verkostomarkkinoinnissa on tuotteiden myynnin lisäksi mahdollista rekrytoida uusia jälleenmyyjiä mukaan verkostoon ja näin rakentaa oma myyntiorganisaatio. Uusia jälleenmyyjiä rekrytoitaessa on sekä rekrytoijan että rekrytoitavan hyvä tunnistaa rekrytoitavan potentiaali verkostomarkkinointityöhön, sillä virherekrytoinnit vievät molempien osapuolien aikaa ja tyytymättömät verkostomarkkinoijat saattavat riittämättömän tiedon puuttuessa tuoda turhaan negatiivista mainetta liiketoiminnalle.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mistä muodostuu asiakasyrittäjien menestyminen verkostomarkkinoinnissa ja mihin asioihin rekrytoinneissa olisi hyvä kiinnittää huomiota.

Opinnäytetyön teoreettinen tietoperusta muodostuu verkostomarkkinoinnista ja mahdollisuudesta menestyä siinä sekä yrittäjän vapaasta ja monipuolisesta, mutta vastuullisesta roolista. Lähestymistapana on tapaustutkimus, jossa tapauksen muodostaa verkosto-markkinointiyrityksessä toimiva itsenäisten jälleenmyyjien tiimi. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastatteluja ja havainnointia.

Tutkimuksen tuloksena menestyvällä asiakasyrittäjällä on hyvät sosiaaliset taidot. Hänellä on todellinen halua auttaa asiakasta sekä auttaa omaa alalinjaansa menestymään. Menestyvän jälleenmyyjän arvot omat ovat sopusoinnussa pääyrityksen sekä verkostomarkkinoinnin arvojen kanssa. Menestyvä verkostomarkkinoija toimii eettisesti, arvostaa asiakasta ja suosittelee vain tuotteita joista itsellä on kokemusta. Menestyäkseen on löydettävä itselle sopiva tapa toimia verkostomarkkinoinnissa.

Tutkimustulokset ovat hyödynnettävissä toimeksiantajan pääyhtiön eri verkostoissa sekä muiden alojen verkostoissa mikäli kyseisen pääyrityksen arvot sekä toimintatavat ovat samansuuntaiset.

Jatkotutkimuksessa voisi selvittää miksi niin moni jälleenmyyjä lopettaa verkostomarkkinointityön, vaikka kaikilla on periaatteessa samat mahdollisuudet menestyä.
 
Network marketing provides everybody with the possibility to succeed as a custopreneur, as an independent distributor. In addition to selling products it is possible to recruit new distributors to own network by building an own sales organisation. When recruiting new distributors it is good both to the recruiter and to the new distributor to recognize his potential to work in network marketing, because failing in recruiting is waisting time for both parties and unsatisfied network marketers may bring negative reputation to the business in vain only because lack of knowledge.

The purpose of this thesis was to find out what the success of a custopreneur in network marketing is consisting of and what attention shoud be paid in recruiting new distributors.

The theoretical framework of the thesis consists of network marketing and the possibility in succeeding in that as well as the role of the entrepreneuer, which is considered free and miscellaneous but responsible. The approach of the research was a case study. The research case was a team of independent distributors working in network marketing. The research was as a qualitative research and the research methods used were theme interviews and observing.

The research result shows a succesful custopreneur has good social skills. He is in really willing to help customers and his own downline to success. The values of the succesful distributor is in harmony with the company he is working for and with network marketing values. The successful network marketer is acting ethically, respects the customer and recommends only products he has proved by himself. To get success it is necessary to find the most natural way to oneself to do business.

The results of this thesis are available for all distributors in network marketing, if their values and working habits are similar.

Further research is suggested to determine why so many distributors are quitting, while in principle everybody has the possibilty to succeed.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste