Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Internet-mainonta ja -markkinointi lasten ja nuorten näkökulmasta

Orava, Arja (2014)

 
Avaa tiedosto
orava_arja.pdf (327.6Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Orava, Arja
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112130728
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää lasten ja nuorten internetin käyttöä. Kirjallisuudentyötutkimus osoitti, että lapset ja nuoret käyttävät internetiä keskustelemalla keskusteluryhmissä, etsiessään kavereitaan, pelaamalla ja lähettämällä pikaviestejä ja sähköposteja. Lapset käyttävät myös sivustoja, joissa on ikäraja mainittu ilman, että vanhemmat ovat läsnä.

Lasten ja nuorten pelien sekä puuhasivujen välissä esiintyy mainoksia, joissa voi suorittaa ostoksia suosikki- tai seikkailuhahmojen avulla. Lapset ja nuoret voivat käyttää myös kavereidensa internet-tilejä.

Lapsille ja nuorille tarkoitetuilla sivustoilla esiintyy piilomainontaa. Vanhemmat käyttävät usein pienten lasten kanssa tietokonetta ja opastavat tietokoneen käyttöä. Vanhemmat kyselevät asiantuntijoilta heitä askarruttavia kysymyksiä, joihin saavat vastauksia. Lapset ja nuoret ovat kiinnostuneita virtuaalipeleistä ja muista tietokonepeleistä.
 
The purpose of this study was to investigate the children's and young people's internet use. The study showed that children and young people use the internet by talking in chat rooms, when searching for friends, playing, or by sending instant messages and e-mails.

Children are also visit sites where the age limit is mentioned, without the parents being present. Advertisements appear on children's and young people's game and activity pages. The ads enable in the form of favourite adventure characters.

Children and young people can access the internet via their friends accounts. There is subliminal advertising on the sites aimed at children and young people. Parents often use the computer with their children by instructing them in its use. They ask experts any questions they have and receive answers. Children and young people are interested in virtual games and other computer games.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste