Markkinointisuunnitelma Kiilto Studiolle
Peltola, Jari (2014)
Peltola, Jari
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112431430
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112431430
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli oululainen pienyritys, joka toivoi vinkkejä markkinointinsa suunnitteluun ja toteutukseen.
Opinnäytetyö sisältää kaksi osaa, teoriaosan ja toiminnallisen osan. Teoriaosassa avataan analyysejä teoriassa ja toiminnallinen osa sisältää itse markkinointisuunnitelman.
Työn tavoitteena oli analysoida markkinoinnin nykytila yrityksessä sekä käydä läpi yrityksen liiketoiminta markkinoinnin kannalta. Saadun tiedon perusteella tarkoituksena oli suositella markkinointistrategiaa sekä käytännön markkinointitoimenpiteitä.
Yrityksen nykytila selvitettiin 4P-mallin sekä lähtökohta-analyysien avulla. Analyysit tehtiin markkinointiin keskittyen.
Opinnäytetyö osoitti hyviä kehityskohteita nykyisessä markkinoinnissa sekä uusia markkinointikeinoja ja -kanavia. Thesis was commissioned by the Oulu-based small company that wanted tips on planning and implementation of their marketing.
The thesis contains two parts, a theoretical part and an operational part. The theoretical part opens analyzes in theory and operational part contains the marketing plan.
The aim of this study was to analyze the current state of the company’s marketing as well as get through the company's business by focusing on marketing. Marketing strategy as well as practical marketing activities were recommended based on the collected data.
The company’s current state of marketing were analyzed by the 4P model, as well as the starting point-analyzes. Analyses were performed with a focus on marketing.
The thesis revealed good development points in the current marketing, and new ways of marketing actions and marketing channels.
Opinnäytetyö sisältää kaksi osaa, teoriaosan ja toiminnallisen osan. Teoriaosassa avataan analyysejä teoriassa ja toiminnallinen osa sisältää itse markkinointisuunnitelman.
Työn tavoitteena oli analysoida markkinoinnin nykytila yrityksessä sekä käydä läpi yrityksen liiketoiminta markkinoinnin kannalta. Saadun tiedon perusteella tarkoituksena oli suositella markkinointistrategiaa sekä käytännön markkinointitoimenpiteitä.
Yrityksen nykytila selvitettiin 4P-mallin sekä lähtökohta-analyysien avulla. Analyysit tehtiin markkinointiin keskittyen.
Opinnäytetyö osoitti hyviä kehityskohteita nykyisessä markkinoinnissa sekä uusia markkinointikeinoja ja -kanavia.
The thesis contains two parts, a theoretical part and an operational part. The theoretical part opens analyzes in theory and operational part contains the marketing plan.
The aim of this study was to analyze the current state of the company’s marketing as well as get through the company's business by focusing on marketing. Marketing strategy as well as practical marketing activities were recommended based on the collected data.
The company’s current state of marketing were analyzed by the 4P model, as well as the starting point-analyzes. Analyses were performed with a focus on marketing.
The thesis revealed good development points in the current marketing, and new ways of marketing actions and marketing channels.