Analyysi mobiilipelien mainosverkostoista peliyritykselle
Lundström, Joonas (2014)
Lundström, Joonas
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832229
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112832229
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli löytää kohdeyritykselleni Fantastec Oy:lle soveltuvimmat mainosverkostot mobiilipelien markkinointiin. Suoritin Fantastec Oy:ssä harjoittelun, joten opinnäytetyön teko heille oli hyvä jatkumo. Mobiilipeliala kiinnostaa minua, joten tämä oli hyvä tapa oppia siitä jotain. Opinnäytetyön aiheen sain koska erilaisia mainosverkostoja on paljon ja niiden läpikäymiseen ja valintaan kuluu yritykseltä paljon aikaa.
Tutkimus tehtiin kvalitatiivisenatutkimuksena. Teorian aineistoina toimivat kirjat, artikkelit sekä internet. Tutkimusta varten pääasiallisena lähteenä toimivat mainosverkostojen omat internetsivut sekä muualtainternetistä. Toisaaltamainosverkostot ovat ahkeria mainostamaan myös itseään, joten tutkimuksessa on myös pyritty käyttämään mahdollisimman luotettavia ja neutraaleja lähteitä. Opinnäytetyön tekemiseen kuului myös paljon opiskelua ja lukemista siitä, miten mainosverkostot toimivat.
Tutkimuksen tuloksena löytyi Fantastec Oy:lle neljä erilaista mainosverkostoa, joilla on omat vahvuutensa. Neljästä mainosverkostosta ehdotin Fantastecille pääasiallisesta kahta, jotka sopisivat parhaiten uusasiakashankintaan. Mainosverkostot toimivat suuntaa antavina kohdeyritykselle joista se voi valita toimivimmat tai jatkaa ja etsiä erilaisen mainosverkoston. Fantastecille jatkotoimenpiteitä tämän opinnäytetyön pohjalta on mainosverkostojen testaus mobiilipeleissä.
Tutkimus tehtiin kvalitatiivisenatutkimuksena. Teorian aineistoina toimivat kirjat, artikkelit sekä internet. Tutkimusta varten pääasiallisena lähteenä toimivat mainosverkostojen omat internetsivut sekä muualtainternetistä. Toisaaltamainosverkostot ovat ahkeria mainostamaan myös itseään, joten tutkimuksessa on myös pyritty käyttämään mahdollisimman luotettavia ja neutraaleja lähteitä. Opinnäytetyön tekemiseen kuului myös paljon opiskelua ja lukemista siitä, miten mainosverkostot toimivat.
Tutkimuksen tuloksena löytyi Fantastec Oy:lle neljä erilaista mainosverkostoa, joilla on omat vahvuutensa. Neljästä mainosverkostosta ehdotin Fantastecille pääasiallisesta kahta, jotka sopisivat parhaiten uusasiakashankintaan. Mainosverkostot toimivat suuntaa antavina kohdeyritykselle joista se voi valita toimivimmat tai jatkaa ja etsiä erilaisen mainosverkoston. Fantastecille jatkotoimenpiteitä tämän opinnäytetyön pohjalta on mainosverkostojen testaus mobiilipeleissä.