Koirakoulu Vietin toiminnan kehittämissuunnitelma
Runtti, Johanna (2014)
Runtti, Johanna
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932620
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932620
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä Koirakoulu Vietille kehittämissuunnitelma asiakaspalautekyselyn tulosten perusteella. Opinnäytetyön tilaajana oli Koirakoulu Vietti, joka on Oulun seudulla toimiva koira-alan yritys. Yrityksen tarjoamiin palveluihin kuuluvat koirien koulutuskurssit eri lajeissa, sekä koirien raakaruokamyymälä. Tulevaisuudessa yrityksen toimintaa voidaan kehittää ja laajentaa asiakaspalautekyselyn tulosten perusteella.
Koira-ala on Suomessa voimakkaassa kasvussa ja yrityksen on erittäin tärkeää huomioda asiakkaiden toiveet laajentaessaan toimintaa. Asiakastyytyväisyys on menestyvän yrityksen perusta ja kestävät asiakassuhteet parantavat yrityksen taloudellista kestävyyttä. Paras mainos yritykselle on tyytyväinen asiakas.
Asiakaspalautekysely toteutettiin kyselytutkimuksena ajalla 3.1. – 31.3.2014. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää asiakastyytyväisyyden tasoa nykyisiin palveluihin sekä kartoittaa mistä muista koira-alan palveluista asiakkaat olivat kiinnostuneita.
Vastauksia saatiin yhteensä 32 kappaletta. Kyselyn tulosten perusteella asiakastyytyväisyys Koirakoulu Vietin palveluihin oli hyvä. Erityisesti kouluttajien ammattitaitoon oltiin tyytyväisiä. Vastauksista saatiin erittäin hyviä kehittämisehdotuksia, jotka voidaan ottaa huomioon tulevaisuuden toiminnassa. The goal of this thesis was to make an operation development program for Koirakoulu Vietti based on the results of a customer feedback investigation. The commissioner of the thesis was Koirakoulu Vietti, which is a dog school located at Oulu. Services of the company are dog training courses and raw food shop for the dogs. In the future the operations of the company can be im-proved based on the results of the customer feedback investigation.
Dog business is in strong increase in Finland and the company should observe customers’ needs when expanding its operations. Customer satisfaction is the foundation of the prosperous compa-ny and long lasting customer relations improve economic durability of the company. Satisfied customer is the best advertisement for the company.
Customer feedback investigation was made by survey in 3.1.-31.3.2014. The aim of the inquiry was to find out customer satisfaction for the current services and to investigate what other dog business services they need.
32 customers answered to the inquiry. Customers were satisfied with the services of the company, especially professional skills of the instructors. From the answers very good development propositions were received and the company will take them into consideration in future.
Koira-ala on Suomessa voimakkaassa kasvussa ja yrityksen on erittäin tärkeää huomioda asiakkaiden toiveet laajentaessaan toimintaa. Asiakastyytyväisyys on menestyvän yrityksen perusta ja kestävät asiakassuhteet parantavat yrityksen taloudellista kestävyyttä. Paras mainos yritykselle on tyytyväinen asiakas.
Asiakaspalautekysely toteutettiin kyselytutkimuksena ajalla 3.1. – 31.3.2014. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää asiakastyytyväisyyden tasoa nykyisiin palveluihin sekä kartoittaa mistä muista koira-alan palveluista asiakkaat olivat kiinnostuneita.
Vastauksia saatiin yhteensä 32 kappaletta. Kyselyn tulosten perusteella asiakastyytyväisyys Koirakoulu Vietin palveluihin oli hyvä. Erityisesti kouluttajien ammattitaitoon oltiin tyytyväisiä. Vastauksista saatiin erittäin hyviä kehittämisehdotuksia, jotka voidaan ottaa huomioon tulevaisuuden toiminnassa.
Dog business is in strong increase in Finland and the company should observe customers’ needs when expanding its operations. Customer satisfaction is the foundation of the prosperous compa-ny and long lasting customer relations improve economic durability of the company. Satisfied customer is the best advertisement for the company.
Customer feedback investigation was made by survey in 3.1.-31.3.2014. The aim of the inquiry was to find out customer satisfaction for the current services and to investigate what other dog business services they need.
32 customers answered to the inquiry. Customers were satisfied with the services of the company, especially professional skills of the instructors. From the answers very good development propositions were received and the company will take them into consideration in future.