Pricing of Instagram influencer marketing in Finland : how much micro-influencers earn
Pylkkänen, Juuli (2023)
Pylkkänen, Juuli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120434155
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120434155
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Instagram vaikuttajamarkkinoinnin hinnoittelua ja sitä, kuinka paljon mikrovaikuttajat ansaitsevat maksullisilla yhteistöillä kyseisellä alustalla Suomessa.
Tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, jossa keskityttiin strukturoituihin haastatteluihin, joilla selvitettiin, miten mikrovaikuttajat määrittelevät hintansa, palkkoihin vaikuttavia tekijöitä ja alan tyypillistä palkkioita. Tuloksia tukemaan käytettiin verkosta löytyviä sekundäärisiä lähteitä.
Tutkimus osoitti, että Instagram-yhteistyön hinnoittelu perustuu alan standardien ja vaikuttajan itse arvioiman arvon yhdistelmään. Hinnoitteluun vaikuttavat myös tekijät, kuten sisällön monimutkaisuus, välineistö ja yksinoikeudet. Seuraajien määrä ei ole ainoa määräävä tekijä hintoja määritettäessä. Tutkimus valottaa Instagram-yhteistyön hinnoittelun vivahteikasta ja monimutkaista luonnetta ja vahvistaa, että vaikuttajat voivat määrittää korvauksensa brändille tarjoamansa arvon perusteella ilman, että seuraajamäärällä on liikaa painoarvoa.
Tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, jossa keskityttiin strukturoituihin haastatteluihin, joilla selvitettiin, miten mikrovaikuttajat määrittelevät hintansa, palkkoihin vaikuttavia tekijöitä ja alan tyypillistä palkkioita. Tuloksia tukemaan käytettiin verkosta löytyviä sekundäärisiä lähteitä.
Tutkimus osoitti, että Instagram-yhteistyön hinnoittelu perustuu alan standardien ja vaikuttajan itse arvioiman arvon yhdistelmään. Hinnoitteluun vaikuttavat myös tekijät, kuten sisällön monimutkaisuus, välineistö ja yksinoikeudet. Seuraajien määrä ei ole ainoa määräävä tekijä hintoja määritettäessä. Tutkimus valottaa Instagram-yhteistyön hinnoittelun vivahteikasta ja monimutkaista luonnetta ja vahvistaa, että vaikuttajat voivat määrittää korvauksensa brändille tarjoamansa arvon perusteella ilman, että seuraajamäärällä on liikaa painoarvoa.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Social Media Influencers and their Social Responsibility: Factors that Affect Micro Influencers’ Decisions to Collaborate with a Company
Vulkko, Verna (2021)Influencer marketing has become one of the most powerful forms of marketing in recent years. Social media influencers have created a unique position where their followers regard them as trusted and important sources of ... -
Influencing millennials: Key components for an effective influencer marketing campaign
Cadwallader, Catharina (2019)In the past few years the employment of social media influencers has become an increasingly popular advertising strategy for brands looking for product promotion, especially when targeting younger demographics. Previous ... -
A Study of Instagram’s Influence in Today’s Digital Era : The Influencer Phenomenon
Pabon, Gina (2021)As a consequence of the technological developments that society has faced in recent years, the way of communication has changed drastically between brands and consumers. Social media platforms have gained popularity and ...