Yhteistyökumppanuus tapahtumassa: case: Osuma Weekend
Pikkarainen, Sini (2023)
Pikkarainen, Sini
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735026
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735026
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin Osuma Weekend -tapahtuman yhteistyökumppaneiden tyytyväisyyttä. Osuma Weekend on padelin ja viihteen yhdistelmätapahtuma. Opinnäytetyön aihe muodostui tekijän ollessa harjoittelussa kyseissä tapahtumassa. Opinnäytetyössä selvitettiin, kuinka tyytyväisiä yhteistyökumppanit olivat kumppanuuteen ja mitä voitaisiin kehittää, jotta he olisivat mahdollisesti mukana myös seuraavana vuonna.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä, jonka tarkemmaksi muodoksi valikoitui kyselytutkimus. Kysely luotiin Webropol -työkalun avulla ja lähetettiin 62:en yhteistyökumppanin sähköpostiin, jotka toimeksiantajalta saatiin. Kyselyä pääsi tekemään nettilinkin kautta. Kyselyssä kysyttiin kumppanin yritys, muuten se oli anonyymi.
Kyselytutkimuksen tulokset olivat vain suuntaa antavia, sillä vastausmäärä oli alhainen. Kumppaneiden tyytyväisyys oli kuitenkin suurimmilta osin tyytyväistä. Kehitysaiheita oli, esimerkiksi yhteydenpidon parantaminen ja sovittujen näkyvyyksien ja ennakkomarkkinointien toteutuminen. Johtopäätöksenä oli panostaa kumppaneiden kanssa kommunikointiin ja sopimaan vain asioista, jotka voidaan varmasti toteuttaa.
Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimusmenetelmällä, jonka tarkemmaksi muodoksi valikoitui kyselytutkimus. Kysely luotiin Webropol -työkalun avulla ja lähetettiin 62:en yhteistyökumppanin sähköpostiin, jotka toimeksiantajalta saatiin. Kyselyä pääsi tekemään nettilinkin kautta. Kyselyssä kysyttiin kumppanin yritys, muuten se oli anonyymi.
Kyselytutkimuksen tulokset olivat vain suuntaa antavia, sillä vastausmäärä oli alhainen. Kumppaneiden tyytyväisyys oli kuitenkin suurimmilta osin tyytyväistä. Kehitysaiheita oli, esimerkiksi yhteydenpidon parantaminen ja sovittujen näkyvyyksien ja ennakkomarkkinointien toteutuminen. Johtopäätöksenä oli panostaa kumppaneiden kanssa kommunikointiin ja sopimaan vain asioista, jotka voidaan varmasti toteuttaa.