Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tilaustenkäsittelyn prosessin kuvaus ja kehittäminen

Rekilä, Juko (2023)

 
Avaa tiedosto
Rekila_Juko.pdf (387.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Rekilä, Juko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120835281
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin tilaustenkäsittelyn prosessiin ja kehitysehdotuksiin. Tutki-muksen tavoitteena oli selvittää, millainen tilaustenkäsittelyn prosessi Meka Pro Oy:llä on ja mi-ten sitä voitaisiin kehittää.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastat-telua. Haastattelu toteutettiin haastattelemalla kolmea tilaustenkäsittelyssä Meka Pro Oy:llä työskentelevää työntekijää. Haastattelu sisälsi kuusi kysymystä koskien tilaustenkäsittelyn pro-sessin eri vaiheita ja prosessiin kuuluvien eri toimijoiden kanssa tehtävää yhteistyötä. Viimeiseen kysymykseen vastaaminen oli haastateltavalle vapaaehtoista.

Tietoa tähän opinnäytetyöhön hankittiin internetistä, kirjoista ja toimeksiantajan nettisivuilta. Teo-ria koostui tilaus-toimitusketjun prosessin kuvaamisesta, tilaustenkäsittelyn prosessin selkeyttä-miseksi. Tilaustenkäsittelyn prosessia kuvattiin yleisesti sekä Meka Pro Oy:n näkökulmasta.

Työn tuloksena saatiin tietoa kehittämismahdollisuuksista Meka Pro Oy:lle. Tulosten mukaan haastateltavat kokivat yhteistyön sujuvaksi kaikkien tilaus-toimitusketjun prosessin kanssa työs-kentelevien työntekijöiden kanssa. Ainoastaan myyjien kanssa tehtävä yhteistyö koettiin kaikkien vastaajien osalta sellaisena yhteistyön muotona, jossa on eniten parannettavaa. Parannusehdo-tukset koskivat toiminnanohjausjärjestelmän hyödyntämisen ohessa yhteistyön sujuvoittamista ja tarkentamista kaikkien osapuolien kannalta.

Johtopäätöksenä tulokset osoittavat, että tilaustenkäsittelyn prosessissa on osia, joita voitaisiin kehittää, kuten toiminnanohjausjärjestelmän parempi optimointi ja esimerkiksi asiakkaiden kanssa tehtävä tiiviimpi yhteistyö.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste