Liiketoimintasuunnitelma Yritys X:lle
Kropsu, Mikael; Lukka, Paulus (2023)
Kropsu, Mikael
Lukka, Paulus
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236323
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236323
Tiivistelmä
Työ tehtiin Yritys X:lle. Yritys X on perustettu vuonna 2022 ja sillä on ensimmäinen tilikausi menossa. Yritys keskittyy kattojen huoltoihin sekä sadevesijärjestelmä remontteihin. Markkina on hyvin kilpailtu ja vaikea ala, joten liiketoimintasuunnitelma on erittäin tärkeä toteuttaa yrityksen alkuvaiheessa.
Työn tavoitteena oli summata, mitä tarkoittaa hyvä liiketoimintasuunnitelma ja mitä se sisältää. Liiketoimintasuunnitelma tehtiin yrityksen toista tilikautta varten, jotta kasvu tavoitteisiin olisi mahdollisimman helppo päästä.
Tutkimuksessa käytettiin internet lähteistä löytyvää tietoa, markkinointia käsitteleviä kirjoja sekä liiketoimintasuunnitelmiin liittyvää kirjallisuutta. Pyrimme valitsemaan lähteet sen mukaan, millä taholla on mahdollisimman luotettavaa tietoa liiketoimintasuunnitelmiin liittyvistä asioista.
Päätuloksena työstä saavutettiin Yritys X:lle selkeät kilpailu ja markkinointisuunnitelmat. Yrityksellä on nyt lähdettäessä toiselle tilikaudelle, tiedossa isoimmat uhkakuvat sekä analyysia riskeistä.
Näiden tietojen perusteella yrityksellä on mahdollisuus päästä ensi tilikaudella tavoitteisiinsa.
Työn tavoitteena oli summata, mitä tarkoittaa hyvä liiketoimintasuunnitelma ja mitä se sisältää. Liiketoimintasuunnitelma tehtiin yrityksen toista tilikautta varten, jotta kasvu tavoitteisiin olisi mahdollisimman helppo päästä.
Tutkimuksessa käytettiin internet lähteistä löytyvää tietoa, markkinointia käsitteleviä kirjoja sekä liiketoimintasuunnitelmiin liittyvää kirjallisuutta. Pyrimme valitsemaan lähteet sen mukaan, millä taholla on mahdollisimman luotettavaa tietoa liiketoimintasuunnitelmiin liittyvistä asioista.
Päätuloksena työstä saavutettiin Yritys X:lle selkeät kilpailu ja markkinointisuunnitelmat. Yrityksellä on nyt lähdettäessä toiselle tilikaudelle, tiedossa isoimmat uhkakuvat sekä analyysia riskeistä.
Näiden tietojen perusteella yrityksellä on mahdollisuus päästä ensi tilikaudella tavoitteisiinsa.