Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Infonäyttöjärjestelmien vertailu : case Osuuskauppa Arina

Liuska, Tiina (2015)

Avaa tiedosto
liuska_tiina.pdf (590.6Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Liuska, Tiina
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023113033064
Tiivistelmä
Osuuskauppa Arina käyttää kolmea eri infonäyttöjärjestelmää markkinointiviestinnän kanavana. Kaikkien näiden järjestelmien yhtäaikainen sisällönhallinta on kuitenkin haasteellista, joten Arinan pyrkimyksenä on ottaa käyttöön ainoastaan yksi infonäyttöjärjestelmä.

Opinnäytetyöni tavoitteena on selvittää, mikä sähköisten infonäyttöjen sisällönhallintajärjestelmä on käyttäjäystävällisin Osuuskauppa Arinan markkinointiviestinnässä. Tehtävänäni on selvittää tällä hetkellä Arinan käytössä olevien infonäyttöjärjestelmien vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat käyttäjänäkökulmasta ja siten edesauttaa Arinaa parhaimman järjestelmän valinnassa.

Aluksi esittelen toimeksiantajan eli Osuuskauppa Arinan kertomalla lyhyesti sen digitaalisesta markkinointiviestinnästä. Opinnäytetyöni tietoperustan pääpaino on digitaalisissa infonäytöissä ja infonäyttöjärjestelmissä. Tutkielmani lähteisiin lukeutuu suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus sekä nettiartikkelit ja -sivut.

Tutkimus on yrityksen sisäistä benchmarking-arviointia, jota lähestyn kvalitatiivisin keinoin. Aineistonkeruumenetelmänä käytin teemahaastattelua Arinan markkinoinnin asiantuntijoille ja avointa lomakehaastattelua Pirkanmaan ja Turun Osuuskaupan järjestelmävastaaville. Testasin järjestelmät myös itse käytännössä. Hankitun aineiston pohjalta laadin jokaisesta infonäyttöjärjestelmistä SWOT-analyysin.

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että jokaisella järjestelmällä on hyviä ominaisuuksia, mutta vastaavasti myös puutteita. Nojautuen tutkielmani tietoperustaan, haastattelemieni asiantuntijoiden ja omaan käyttökokemukseen, henkilökohtainen mielipiteeni on, että tämänhetkistä Arinan sähköistä markkinointiviestintää palvelee parhaiten järjestelmätoimittaja C. Järjestelmätoimittaja C on tehokkain suuren aineistomäärän hallinnassa ja on aktiivisin kehittämään järjestelmäänsä Arinan toiveiden mukaan.
 
Osuuskauppa Arina is using three different Digital Signage Systems as marketing communications. The content management of all these three systems is challenging. Thus, Arina’s aim is to drive only one digital signage system.

The objective of this thesis was to find out which digital content management is the most user-friendly in the marketing communications of Osuuskauppa Arina. The assignment was to examine strengths, weaknesses, opportunities and threats of these three digital signage systems from the point of view of a user and as a result to contribute Arina to choose the best digital signage system.

First, the client, Osuuskauppa Arina, is introduced by telling its digital marketing communications. The theoretical background was focused on digital signage. The comparable digital signage systems were also introduced in the theoretical background section. The thesis was built on literature in Finnish and English, online articles and websites.

This thesis work was a benchmarking assessment in the company and applied qualitative methodology. The study was based on interviews of marketing experts and my own user experience. As a result of the study a SWOT analysis of each digital signage system was created.

The study results suggest that each digital signage system has its strengths and weaknesses. According to the theoretical background, the user experiences of the marketing experts and as well as my own, the digital signage system C is the most functional in my personal opinion. The system C is the most effective in order to control massive content and it is the most active in developing its own system.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste