Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuuden johtamisen kehittäminen asiantuntijaroolissa

Uitto, Arttu (2023)

 
Avaa tiedosto
Uitto_Arttu.pdf (2.013Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Uitto, Arttu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236399
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tavoitteena oli syventää opiskelijan osaamista asiakkuuden johtamisessa ja samalla kehittää toimeksiantajayrityksen asiakkuuksien hallintaan osallistuvien henkilöiden taitoja. Työn tuotoksena syntyi "Asiakkuuden johtamisen pelikirja", joka on suunniteltu sekä oman että muiden avainasiakkuuksien kanssa työskentelevien tahojen osaamisen edistämiseksi ja tueksi. Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tarkoituksena oli myös tarjota uusia näkökulmia ja ratkaisuja asiakkuuden johtamiseen sekä antaa kirjoittajalle mahdollisuus syventää ammatillista osaamistaan.

Opinnäytetyössä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää, erityisesti osallistuvaa havainnointia, autoetnografista tutkimusotetta hyödyntäen. Tämä antoi mahdollisuuden omien työskentelytapojen ja menetelmien tarkasteluun osana organisaatiota, samalla omia kokemuksia reflektoiden. Viitekehyksenä toimi teoriakirjallisuus, jota peilattiin viikoittaisiin päiväkirjamerkintöihin. Kirjoittaja raportoi työskentelyään Key Account Managerina suomalaisessa kemianteollisuuden yrityksessä päivittäin kymmenen viikon seurantajaksolla.

Opinnäytetyön tuloksena syntynyt "Asiakkuuden johtamisen pelikirja" on suunniteltu hyödyttämään opiskelijaa, yritystä ja avainasiakkaiden kanssa työskentelevää työyhteisöä. Keskeiset tulokset ja tuotos liittyivät uusiin näkökulmiin, kehitysmenetelmiin ja toimintamalleihin asiakkuuden johtamisessa. Päiväkirjamuotoinen työ tarjosi myös mahdollisuuden henkilökohtaiseen kehittymiseen ja ammatillisen osaamisen syventämiseen. Opinnäytetyön johtopäätöksissä esitetään arviointia saavutetuista tuloksista ja ehdotuksia jatkokehitykseen asiakkuuden johtamisen parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste