Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Hotellin ravintolan markkinoinnin kehittäminen

Ahola, Anna (2023)

 
Avaa tiedosto
Ahola_Anna.pdf (575.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Ahola, Anna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236550
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa GLO Hotel sellon ravintolan GLO Grill Kitchenin markkinointia. GLO Hotel Sello oli Leppävaarassa Sellon kauppakeskuksen vieressä sijaitseva hotelli, johon kuului ravintolan lisäksi myös tapahtumatilat. GLO Grill Kitchen tarjosi asiakkailleen hotelliaamiaisen, arkipäivisin lounaan sekä maanantaista lauantaisin myös illallisen. Opinnäytetyössä keskityttiin ravintolan markkinoinnin kehittämiseen, erityisesti illallisen näkökulmasta.

Markkinointiviestintä tuo yrityksille näkyvyyttä, kun markkinoinnin kohdentaa halutulle asiakasryhmälle, viestii tehokkaasti kohderyhmälle suunnitellun viestinnän mukaan. Markkinoinnissa on otettava huomioon ostajien kuluttajakäyttäytyminen, jotka riippuvat suurelta osin kuluttajien motiiveista sekä tarpeista. Markkinoinnista kuluttajien koettu arvo aktivoi mahdollisen ostopäätöksen. Segmentin eli kohderyhmän valitseminen on yrityksille prosessi, minkä perusideana on asiakaslähtöisyys. Prosessin aikana tutkitaan potentiaalisten asiakkaiden ostokäyttäytymistä vaiheittain. Toinen tapa markkinoida yritystä on palvelun kautta ja erottautua muista yrityksistä palvelun ja brändin markkinoimisella. Tällöin yrityksen on huomioitava asiakkaiden näkökulmasta, onko palvelu tarpeeksi saavutettavaa asiakkaille. Saavutettavuudella tarkoitetaan esimerkiksi palvelun tai tuotteen helppokäyttöisyyttä, sijaintia, ulkonäköä sekä aukioloaikoja.

Opinnäytetyössä käytettiin kehittämistyön menetelmiä tutkimaan GLO Grill Kitchenin nykyistä tilannetta sekä kyselyiden luontiin GLO Hotel Sellon asiakkaille sekä Sellon kauppakeskuksessa vieraileville. Kehittämistyössä kerätään ensin arviointivaiheessa taustatietoa sekä kehittämisen kohteen lähtökohta ja tehdään suunnitelma. Suunnitelma toteutetaan toteutusvaiheessa, jonka jälkeen arviointivaiheessa arvioidaan, miten toteutus on onnistunut.

Opinnäytetyön prosessin alussa käytettiin havainnoinnin yhtä muotoa, haamuasiointia, kauppakeskuksen puolella ja tutkittiin GLO Grill Kitchenin näkyvyyttä kauppakeskuksesta käsin. Havaintojen perusteella ei osaisi etsiä GLO Grill Kitcheniä kauppakeskuksen suunnalta. Tämän havainnon perusteella luotiin kyselyt kauppakeskuksessa vieraileville sekä hotellissa majoittuville. Kyselyissä kävi ilmi muun muassa, että yli kolmasosa kauppakeskuksen vierailija ei tiennyt ravintolasta lainkaan. Molempien kyselyiden perusteella GLO Grill Kitchenille kehitettiin markkinoinnin kehitysehdotukset, jotka keskittyivät hotellin lähiympäristöön.

Opinnäytetyössä kehitettyihin kehitysehdotuksiin kuuluu kauppakeskuksessa näkyvämmän markkinoinnin tuottamista, näkyvämpää markkinointiviestintää hotellissa ravintolan läheisyydessä ja tarjousten esittämistä markkinoinnissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste