Asiakasneuvojana Turun Osuuspankissa : päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö
Pyörre, Eero (2022)
Pyörre, Eero
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236496
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236496
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehostaa ammatillista kehitystä päiväkirjatoteutuksen avulla. Se käsittelee työntekoa Turun Seudun Osuuspankissa aloittavan harjoittelijan näkökulmasta. Päiväkirja kattaa seitsemän viikon pituisen ajan, ja siinä käydään läpi päivittäisiä tapahtumia asiakasneuvojan työtehtävässä. Tarkoituksena oli kiinnittää erityisesti huomiota omaan ammatilliseen kehitykseen.
Työn teoriaosa antaa perustan alaan liittyviin käsitteisiin, ja kolmannessa luvussa käsitellään tarkemmin harjoitteluun kuuluvat osa-alueet. Päiväkirjaosan seurantaviikot etenevät työn ensimmäisistä päivistä kassapalveluissa siirtyen viikkojen kuluessa Arjen Pankkipalvelut- eli APP-tehtäviin. APP-tehtävät sisältävät laajan osan henkilöasiakkaiden pankkipalveluista. Harjoittelun tarkoitus on kouluttautua APP-osastolla työskentelyyn. Päivittäisten tapahtumien lisänä ovat viikoittaiset analyysit, joissa käydään läpi tärkeimmät tapahtumat ja etenkin omat ajatukset ja reflektiot niihin liittyen.
Lopputuloksena näkyy perehdytysprosessin onnistuminen. Perehdytysprosessi oli kattava osa seurantaviikkoja, ja se antoi perusteet tarvittavista työtehtävistä suoriutumiselle Lopputuloksena myös työtehtävän tulevaisuuden näkymät ovat huomattavasti varmemmat työsuhteen jatkoon nähden. Oma kehitys on jatkuva prosessi, etenkin finanssialalla, jossa muutokset toimintatavoissa ovat jatkuvia.
Työn teoriaosa antaa perustan alaan liittyviin käsitteisiin, ja kolmannessa luvussa käsitellään tarkemmin harjoitteluun kuuluvat osa-alueet. Päiväkirjaosan seurantaviikot etenevät työn ensimmäisistä päivistä kassapalveluissa siirtyen viikkojen kuluessa Arjen Pankkipalvelut- eli APP-tehtäviin. APP-tehtävät sisältävät laajan osan henkilöasiakkaiden pankkipalveluista. Harjoittelun tarkoitus on kouluttautua APP-osastolla työskentelyyn. Päivittäisten tapahtumien lisänä ovat viikoittaiset analyysit, joissa käydään läpi tärkeimmät tapahtumat ja etenkin omat ajatukset ja reflektiot niihin liittyen.
Lopputuloksena näkyy perehdytysprosessin onnistuminen. Perehdytysprosessi oli kattava osa seurantaviikkoja, ja se antoi perusteet tarvittavista työtehtävistä suoriutumiselle Lopputuloksena myös työtehtävän tulevaisuuden näkymät ovat huomattavasti varmemmat työsuhteen jatkoon nähden. Oma kehitys on jatkuva prosessi, etenkin finanssialalla, jossa muutokset toimintatavoissa ovat jatkuvia.