Brand Experience through Multi-Sensory Branded Interactions: A case study for Ab Wikström Media Oy
Svartsjö, Jennie; Hellund, Cecilia (2023)
Svartsjö, Jennie
Hellund, Cecilia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336718
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336718
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin johdonmukaisen ja mieleenpainuvan brändikokemuksen luomista moniaistillisen vuorovaikutuksen avulla Wikström Medialle, Länsi-Suomen johtavalle markkinointitoimistolle. Tavoitteena oli vahvistaa brändikokemusta toteuttamalla moniaistillisia strategioita, jotka puhuttelevat asiakkaita. Tutkimuksen tavoitteena oli myös saada tietoa siitä, miten brändistä tulee kokemus moniaistillisesta näkökulmasta.
Tässä tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista menetelmää, johon sisältyi kaksi työpajaa, haastatteluja sekä kirjallisuuskatsauksia. Näitä valittuja menetelmiä käytettiin eri tekijöiden tutkimiseen ja Wikström Median kontaktipisteitä koskevien tietojen keräämiseen, jotta niiden pohjalta voidaan tulevaisuudessa kehittää brändikokemuksen käsikirja.
Tutkimustulokset tarjosivat pohjan Wikström Median brändikokemuksen parantamiselle. Arvokasta tietoa saatiin moniaistillisten strategioiden toteuttamisesta, jotka varmistavat johdonmukaisen ja mieleenpainuvan brändikokemuksen ja jättävät pysyvän vaikutelman vuorovaikutuksesta brändin kanssa.
Tämä tutkimus osoittaa, että yritykset voivat luoda mieleenpainuvamman brändikokemuksen hyödyntämällä moniaistillisia strategioita. Lisäksi, kun halutaan varmistaa johdonmukainen vuorovaikutus brändin kanssa, brändikokemuksen käsikirja on olennaisen tärkeä.
Tässä tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista menetelmää, johon sisältyi kaksi työpajaa, haastatteluja sekä kirjallisuuskatsauksia. Näitä valittuja menetelmiä käytettiin eri tekijöiden tutkimiseen ja Wikström Median kontaktipisteitä koskevien tietojen keräämiseen, jotta niiden pohjalta voidaan tulevaisuudessa kehittää brändikokemuksen käsikirja.
Tutkimustulokset tarjosivat pohjan Wikström Median brändikokemuksen parantamiselle. Arvokasta tietoa saatiin moniaistillisten strategioiden toteuttamisesta, jotka varmistavat johdonmukaisen ja mieleenpainuvan brändikokemuksen ja jättävät pysyvän vaikutelman vuorovaikutuksesta brändin kanssa.
Tämä tutkimus osoittaa, että yritykset voivat luoda mieleenpainuvamman brändikokemuksen hyödyntämällä moniaistillisia strategioita. Lisäksi, kun halutaan varmistaa johdonmukainen vuorovaikutus brändin kanssa, brändikokemuksen käsikirja on olennaisen tärkeä.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Sustainability, Brand Equity and Brand Benefits: Three fundamental concepts in Brand Management. An Analysis for The Nestlé Brand
González Alonso, Rodrigo (2022)This Final Degree Project, which is presented to obtain the degree in International Trade of the University of León, studies different components of the brand management spectrum. Firstly, sustainability and how companies ... -
How to grow a successful celebrity-focused brand: Moving beyond conventional branding theory to create brands that connect with consumers.
Fraxedas Alvarez, Julio Alan (2019)The purposes of this thesis are to present and debate about the viability of existing theories on how to grow a brand that it is built around a celebrity’s image. This research seeks to verify, based on the experience of ... -
Internal Branding in High Technology Environment : Measuring employee-brand relationship through brand identity concept
Nurmela, Heidi (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)The purpose of the study was to examine internal branding in high technology environment. First of all, brand as a phenomenon was observed according to scientific literature and the special branding implications of high ...