Urheiluvaateliikkeen markkinointi TikTok-sovelluksessa
Tajakka, Anna-Stiina (2023)
Tajakka, Anna-Stiina
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236659
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121236659
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia sitä, miten pk-yritys voisi TikTok-sovelluksessa. Tutkimus tehdään yritykselle, joka myy naisten sisäurheiluvaatteita ja kenkiä. Opinnäytetyössä keskeisin asia on laajentaa ymmärrystä TikTok -sovelluksesta kohdeyrityksen kannalta, eli tutkia sitä, mil-laista sisältöä yrityksen kannattaa jakaa TikTok kanavalleen. Opinnäytetyössä tarkastellaan sitä, miten yritys voisi kasvattaa brändinsä tunnettavuutta ja sitä kautta laajentaa asiakaskuntaansa. Opinnäytetyössä yritykselle tehdään suunnitelma siitä, miten yritys voisi toteuttaa TikTok- mark-kinointia. Suunnitelma kattaa vuosikellon loppuvuodelle 2023 ja someformulan sekä videoehdo-tuksia.
Opinnäytetyön tietoperustana käytetään kirjallisuutta, blogeja ja kyselyä. Kyselyllä pyrittiin ava-maan sitä, millaista sisältöä TikTokin käyttäjät haluavat kanavalla katsoa. Kyselyn ja muun tieto-perustan pohjalta pääteltiin, millaista sisältöä yrityksen kannattaa luoda TikTok-sovellukseen.
Opinnäytetyötutkimuksen mukaan yrityksen on järkevää laajentaa markkinointi TikTok-kanavalle. Yrityksen kohderyhmä käyttää TikTok-sovellusta, mikä mahdollistaa yrityksen tunnettavuuden kasvattamisen. Sovellukseen tehtävässä sisällössä on tärkeää pitää se monipuolisena ja kohde-ryhmälle viihdyttävänä
Opinnäytetyön tietoperustana käytetään kirjallisuutta, blogeja ja kyselyä. Kyselyllä pyrittiin ava-maan sitä, millaista sisältöä TikTokin käyttäjät haluavat kanavalla katsoa. Kyselyn ja muun tieto-perustan pohjalta pääteltiin, millaista sisältöä yrityksen kannattaa luoda TikTok-sovellukseen.
Opinnäytetyötutkimuksen mukaan yrityksen on järkevää laajentaa markkinointi TikTok-kanavalle. Yrityksen kohderyhmä käyttää TikTok-sovellusta, mikä mahdollistaa yrityksen tunnettavuuden kasvattamisen. Sovellukseen tehtävässä sisällössä on tärkeää pitää se monipuolisena ja kohde-ryhmälle viihdyttävänä