Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Uuden tuoteilmeen lanseeraussuunnitelma : Case: M-NUTRITION

Heikkilä, Hanna; Lahtinen, Henna (2015)

 
Avaa tiedosto
lahtinen_henna.pdf (1.415Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Heikkilä, Hanna
Lahtinen, Henna
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537709
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on uuden tuoteilmeen lanseeraussuunnitelma, joka toteutetaan oululaiselle urheiluravinteita ja erityisruokavaliovalmisteita tarjoavalle Manninen Nutraceuticals Oy:lle. Yrityksen vanha tuotemerkki Manninen Nutraceuticals uudistetaan yhtenäiseksi M-NUTRITION-tuoteperheeksi. Uusi tuoteilme lanseerataan syksyllä 2015.

Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimiva ja hyödynnettävissä oleva suunnitelma, jonka avulla uusi tuoteilme saadaan lanseerattua onnistuneesti markkinoille. Tämän lisäksi opinnäytetyöllä pyritään luomaan M-NUTRITION:lle selkeää ja pitkäaikaista markkinoinnin perustaa. Uuden tuoteilmeen lanseeraussuunnitelman tietoperusta koostuu brändikirjallisuudesta sekä markkinointiviestinnän ja lanseerauksen teoriasta. Tämän lisäksi opinnäytetyön teossa on hyödynnetty toimeksiantajayrityksen henkilöstön haastatteluita.

Opinnäytetyössä keskitytään lanseerauksen lisäksi M-NUTRITION-brändin luomiseen. M-NUTRITION-tuoteperheen lanseerausmarkkinoinnissa ja brändin rakentamisessa hyödynnetään mielikuvia, koska tuotteilla pyritään rikastuttamaan asiakkaiden elämää ja tuomaan ne osaksi aktiivista elämäntyyliä. Mielikuvamarkkinoinnilla välitetään laadukasta ja innovatiivista mielikuvaa tuotteista, joiden taustalla on asiantuntevuus ja intohimo alaa kohtaan.

M-NUTRITION:in lanseerauksen strategiana käytetään PULL-markkinointia, jolla pyritään luomaan mielenkiintoa asiakkaiden keskuudessa. Viestintä perustuu integroituun markkinointiviestintään, koska lanseerauksessa käytetään monipuolisesti eri viestintäkanavia. Lanseerauksen viestintäsuunnitelma rakentuu AIDA-mallin ympärille.

Opinnäytetyö on tehty kohdeyrityksen käyttöön ja sitä tullaan hyödyntämään uuden tuoteilmeen lanseerauksessa. Suunnitelmaa noudattamalla toimeksiantaja toteuttaa tavoitteita vastaavaa viestintää ja rakentaa haluttua mielikuvaa brändille. Suunnitelmassa on määritelty muun muassa strategiavalinta ja sanoma, joita yritys voi hyödyntää pitkäaikaisessa ja tavoitteellisessa markkinoinnissa.
 
This Bachelor’s thesis concerns launching a new visual look for M-NUTRITION product line. The study is commissioned by Manninen Nutraceuticals Ltd, which is a company operating in Oulu. The company offers and markets sports nutrition and diet foods. The importance of the successful product launch for new visual look is the reason to make useful plan for launching. Old product line of company is reformed and launched to uniform M-NUTRITION product family in fall 2015.

The aim of thesis is to provide a functional and usable plan for launching operations. With a solid plan the company is able to launch a new visual look of product line successfully to the market. In addition, the thesis aims to establish unified and long-term marketing base. The theory part of the thesis consists of literature about brand-building, marketing communication and launching. In addition to the theoretical background interviews were made to provide additional information about the company.

The thesis includes M-NUTRITION branding and image advertising. Building a strong brand is important in launching. Company aims to enrich its customers’ lives by bringing M-NUTRITION products as parts of their active lifestyle. Image advertising is used to create high-quality and innovative image of the products. In addition, expertise and passion behind products is emphasized on marketing activities.

The strategy of M-NUTRITION launch is based on PULL-marketing, which is used to create interest among the customers. Marketing communication is based on integral marketing because many communication channels are used in launching. Launch plan is based on the AIDA-model.

The thesis research is made to be operated by Manninen Nutraceuticals Ltd when launching a new visual look of product line. By following the plan company is able to create communication and brand that assets aims in image marketing. The thesis defines the choice of strategy and common grounds for marketing message. As these crucial features are well defined and planned in the thesis, the company can utilize them in its target-oriented marketing for long-term.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste