Korjaamon valintaprosessi ja sen parantaminen internet-palvelussa
Sorvisto, Antti (2015)
Sorvisto, Antti
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437191
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437191
Tiivistelmä
Työnä tutkittiin internet-palvelun korjaamon valintaprosessia ja sen parantamistapoja. Tavoitteena oli parantaa hyväksyttyjen tarjousten määrää suhteessa tarjouspyyntöihin sekä nostaa palvelun laatua.
Tutkimuksen aineistona käytettiin palvelusta saatua asiakaspalautetta sekä asiakaskyselyjä. Asiakaskyselyjen kautta tavoitettiin yhteensä 618 henkilöä ja palvelun kautta saatiin 1 111 vastausta. Palvelun käyttäjiltä kysyttiin palvelun käyttöön liittyviä kysymyksiä ja millä kriteereillä he arvioivat korjaamoita.
Niin asiakaskyselyissä, kuin palvelun kauttakin saaduissa vastauksissa suurin syy siihen, miksi korjaamoa ei valittu, on se, että asiakas on saanut paremman tarjouksen muualta kuin palvelusta. Saamalla lisää korjaamoita palveluun päästään eroon ongelmista tarjousten määrissä ja ongelmista korjaamoiden tarjouksissa. Asiakkaat haluavat useampia tarjouksia, jotta he voivat vertailla huoltojen hintoja.
Tutkimuksen aineistona käytettiin palvelusta saatua asiakaspalautetta sekä asiakaskyselyjä. Asiakaskyselyjen kautta tavoitettiin yhteensä 618 henkilöä ja palvelun kautta saatiin 1 111 vastausta. Palvelun käyttäjiltä kysyttiin palvelun käyttöön liittyviä kysymyksiä ja millä kriteereillä he arvioivat korjaamoita.
Niin asiakaskyselyissä, kuin palvelun kauttakin saaduissa vastauksissa suurin syy siihen, miksi korjaamoa ei valittu, on se, että asiakas on saanut paremman tarjouksen muualta kuin palvelusta. Saamalla lisää korjaamoita palveluun päästään eroon ongelmista tarjousten määrissä ja ongelmista korjaamoiden tarjouksissa. Asiakkaat haluavat useampia tarjouksia, jotta he voivat vertailla huoltojen hintoja.