Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Korjaamoiden markkinointipalvelun kehittäminen, tarjousautomatiikka ja täysautomatisoinnin haasteet

Korhonen, Ville (2015)

 
Avaa tiedosto
korhonen_ville.pdf (544.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Korhonen, Ville
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336841
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli autoilijoille suunnatun korjaamoiden markkinointipalvelun kehittäminen. Työn tavoitteena oli luoda sisältöä palvelun huoltojen hintakerrontoihin ja suunnitella toteutuneiden tarjousten esitysmalli palveluun. Lisäksi verkkopalveluun tuli suunnitella vakiohinnoitelluille töille ja huolloille automaattinen tarjousjärjestelmä. Opinnäytetyön viimeisenä osa-alueena tuli suorittaa rajapintatutkimus täysautomaattisesta palvelusta, tarvittavista yhteistyökumppaneista sekä täysautomaattisen palvelun toteuttamisen haasteista.
Sisällön luonnin tavoitteena oli parantaa palvelun laatua ja lisätä asiakkaiden tarvitsemaa informaatiota palveluun. Vakiotöiden tarjousautomatiikalla tavoiteltiin korjaamoiden toiminnan helpottamista sekä tarjousten odotusajan lyhenemistä asiakkaan tapauksessa. Täysautomaattisen palvelun rajapintatutkimuksen tarkoituksena oli pohtia täysautomaattisen palvelun luonnin haasteita, vaatimuksia ja tavoitteita.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen kehittämistehtävä, jossa perehdyttiin tuotekehitysprosessiin sekä palvelun kehittämiseen. Työn toteuttamistapaa sovellettiin alan teoriatietoihin ja edettiin yrityksen määräämässä aikataulussa. Opinnäytetyössä saatiin luotua palveluun haluttu sisältö hintakerrontoihin ja suunniteltiin toteutuneiden tarjousten esitysmalli. Palvelun tarjoamista huolloista ja töistä saatiin eroteltua vakiohinnoitellut työt sekä suunniteltua vakiohinnoiteltujen töiden tarjousautomatiikka.
Opinnäytetyössä tehtiin täysautomaattiselle palvelulle rajapintatutkimus, jossa otettiin kantaa täysautomaattisen palvelun toimintaan, tarvittaviin yhteistyökumppaneihin sekä etuihin ja haasteisiin. Rajapintatutkimuksessa saatiin selvitettyä, millaisia palveluita markkinointipalveluun tulisi liittää, jotta täysautomaattinen palvelu olisi mahdollista toteuttaa. Rajapintatutkimuksessa kävi ilmi, että täysautomaattisen palvelun luomiseen liittyy useita haasteita ja vain osa täysautomaattisen palvelun toiminnoista olisi tällä hetkellä mahdollista toteuttaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste