Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Brändin merkitys urheilevien nuorten ostopäätöksissä

Kuutsa, Juho (2023)

 
Avaa tiedosto
Kuutsa_Juho.pdf (2.113Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kuutsa, Juho
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537732
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mikä on brändin merkitys nuorten kuluttajien ostopäätöksissä. Toimeksiantaja yritys on aina panostanut markkinointiin, mutta nyt he ovat alkaneet tarkastelemaan markkinointistrategiaansa uudelleen. Liiketoiminnan kannalta urheilevat nuoret olivat heille merkityksellinen kohderyhmä. Opinnäytetyössä perehdyttiin erityisesti brändin merkitykseen sekä ostopäätösprosessiin.
Työn tutkimuksellinen osuus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena eli määrällisenä tutkimuksena. Tiedonkeruumenetelmäksi valikoitui verkkokysely, joka toteutettiin Webropol-kyselynä. Kyselyyn vastasi yhteensä 167 vastaajaa.
Tämän työn tulokseksi saatiin, että brändiuskollisuus näkyy urheilevien nuorten ostopäätöksissä. Tutkimustuloksissa kävi ilmi myös, että ostopäätökseen eniten vaikuttavat tuotteen laatu, aikaisemmat kokemukset sekä luotettava tuotemerkki. Saatujen tulosten perusteella on mahdollista suorittaa aiheeseen liittyviä jatkotutkimuksia.
Työssä saatuja tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajan urheilua harrastavien nuorten markkinoinnin kehittämiseen. Tutkimustulokset tarjoavat toimeksiantajalle näkemyksiä siitä mitkä ovat ostopäätösprosessin kannalta merkittäviä tekijöitä. Tuloksissa tulee ilmi mitkä ovat nuorten kannalta mieluisimpia sosiaalisen median kanavia tuoteinformaation seuraamiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste