Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Katsaus vaikuttajamarkkinoinnista elintarvikealalla Suomessa

Salanne, Amanda (2023)

 
Avaa tiedosto
Salanne_Amanda.pdf (432.2Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Salanne, Amanda
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537852
Tiivistelmä
Opinnäyte on kartoitustutkimus ja katsaus siitä, minkälaista on suomalaisten vaikuttajien tekemä vaikuttajamarkkinointi elintarvikealalla Suomessa tällä hetkellä. Tarkoituksena on saada yleiskuva siitä, miten paljon vaikuttajamarkkinointia hyödynnetään elintarvikemarkkinoinnissa ja millaista sisältöä vaikuttajat tekevät sekä millaisia erilaisia vaikuttajayhteistyön muotoja on hyödynnetty.

Tutkimusaineistona hyödynnetään vaikuttajasisältöjä erilaisissa some kanavissa. Tutkimusta on tehty havainnoimalla, lukemalla ja tutustumalla vaikuttajien sosiaalisen median sisältöihin. Teoria osuudessa käsitellään vaikuttajamarkkinoinnin perusteita esimerkiksi: Kuinka voidaan määritellä, kuka on vaikuttaja tai miten määritellään vaikuttajamarkkinointi. Lisäksi tutustutaan erilaisiin vaikuttajayhteistyön muotoihin, tutustuen alan kirjallisuuteen, blogikirjoituksiin ja tutkimusartikkeleihin.

Tutkimuksessa tutkitaan kahdeksan sosiaalisen median vaikuttajan sisältöä pohtien yhteistyön muotoja, yhteistyökumppaneita, visuaalista ilmettä ja vaikuttajan käyttämiä kanavia. Lisäksi seurattiin kaupallisten yhteistöiden merkitsemistä ja löytyikö siitä puutteita ja mitä lainsäädännössä säädetään vaikuttajamarkkinoinnista.

Lopussa pohditaan vaikuttajien kanavista löytynyttä sisältöä ja sitä löytyykö eri vaikuttajien kanavista tai sisällöistä yhteneväisyyksiä, nouseeko jokin tietty trendi yhteistöistä esiin tällä hetkellä sekä miten tutkimusta olisi voinut parantaa, jotta saataisiin kattavampaa informaatiota aiheesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste