Osuuskuntien ja osakeyhtiöiden väliset kilpailuedut vähittäiskaupan kuluttajamarkkinassa
Al-Tahi, Walid (2023)
Al-Tahi, Walid
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938588
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938588
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää osuuskuntien ja osakeyhtiöiden kilpailutekijöitä vähittäistavarakaupassa. Tarkoitus oli käydä läpi tärkeimmät kilpailuedut osuuskuntien ja osakeyhtiöiden välillä vähittäiskaupan kuluttajamarkkinassa, erityisesti S-ryhmän ja K-ryhmän osalta.
Opinnäytetyön alussa on teoriaosuus, jossa käsitellään tapaustutkimuksen kannalta tärkeitä asioita. Tulosten keräämisessä ja analysoinnissa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Suoritin haastattelun, jota ohjasi minun suunnittelemat kysymykset.
Haastattelun ja teorian pohjalta tuloksiin saatiin kerättyä paljon arvokasta tietoa osuuskuntien ja osakeyhtiöiden välillä kilpailueroista vähittäiskaupan kuluttajamarkkinassa.
Opinnäytetyön alussa on teoriaosuus, jossa käsitellään tapaustutkimuksen kannalta tärkeitä asioita. Tulosten keräämisessä ja analysoinnissa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Suoritin haastattelun, jota ohjasi minun suunnittelemat kysymykset.
Haastattelun ja teorian pohjalta tuloksiin saatiin kerättyä paljon arvokasta tietoa osuuskuntien ja osakeyhtiöiden välillä kilpailueroista vähittäiskaupan kuluttajamarkkinassa.