Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Development of a customer retention feature for Fitnessbooker

Kemppainen, Teemu (2015)

 
Avaa tiedosto
kemppainen_teemu.pdf (928.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kemppainen, Teemu
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122138868
Tiivistelmä
It is important for a company, whose income is based on the number of the active customers to have a way to track how well they can keep their customers and to know what their customers think about their services.

The aim of this Bachelor’s thesis was to develop a new feature that allows the manager of a company to track the rate in which company loses active customers and a way that allows managers to create surveys or ask questions that can help them to improve their services, this information can then help them reduce the rate in which they lose customers.

The feature was developed using PHP, HTML, JavaScript, jQuery, CSS and MySQL. PHPUnit testing framework was utilized for testing backend PHP code and Twig template engine was utilized for frontend PHP.

As a result of this thesis, a new feature was implemented into an existing system. This feature has 2 views. The first one allows the manager of a company to view the customer attrition rate displayed as a line chart or in a table. Another one allows the manager to create questions for the customers and the created questions will then be displayed to customers when they log into the service.

In future the feature can be expanded to track the rate of how long customers stay active after joining or adding new types of tracked customers by age, family relations or group exercise.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste