Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma B2B -yritykselle

Tuomisto, Karoliina (2015)

 
Avaa tiedosto
tuomisto_karoliina.pdf (472.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Tuomisto, Karoliina
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938447
Tiivistelmä
Tämä työ laadittiin raahelaiselle B2B – yritykselle nimeltä Studio Panorama. Studio Panorama tarjoaa yrityksille mainospalveluja, tilasuunnittelua sekä visuaalisen markkinoinnin koulutusta. Työn tavoitteena oli laatia konkreettinen digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma vuoden ajaksi. Yrityksellä ei ole lainkaan markkinointiviestinnän suunnitelmaa, joten aihe oli ajankohtainen.

Digitaalisen markkinoinnin keinot rajattiin yrityksen vähäisten resurssien vuoksi verkkosivuihin, hakukoneoptimointiin, hakukonemarkkinointiin, sähköpostimarkkinointiin ja sosiaaliseen mediaan. Sosiaalisen median kanavaksi valittiin Facebook. Toimenpiteet koottiin työn loppuun vuosikelloon, joka on kuukausikohtainen.

Yrityksen lähtökohtatilannetta kartoitettiin kilpailuanalyysien, palvelun analyysin ja SWOT – analyysin avulla. Lisäksi tehtiin segmentointi, markkinan valinta ja määriteltiin Studio Panoraman asemoitumistekijät. Opinnäytetyö tehtiin kirjoituspöytätutkimuksena. Tietoperusta on koottu markkinointia, B2B – markkinointia ja markkinoinnin kilpailukeinoja käsittelevästä kirjallisuudesta sekä muutamista internetlähteistä. Lähteinä on käytetty suomen- ja englanninkielistä kirjallisuutta. Tietoa Studio Panoramasta on saatu yrittäjän kanssa käydyistä keskusteluista sekä yrityksen tämänhetkisestä liiketoimintasuunnitelmasta.

Työn lopputuloksena on hyödyllinen tietopaketti digitaalisesta markkinointiviestinnästä ja sen keinojen hyödyntämisestä yrityksen strategisessa liiketoiminnassa. Suunnitelma tarjoaa yrittäjälle suuntaviivoja digitaalisen markkinointiviestinnän toteuttamiseen sekä helpottaa toimenpiteiden aikatauluttamisessa ja organisoimisessa. Tämä työ on hyvä pohja tulevaisuuden markkinointiviestinnän ja budjetin suunnitteluun, sekä yrityksen liiketoimintasuunnitelman päivitykseen.
 
The client of this Theseus is a B2B –company, which is located in Raahe. The name of the company is Studio Panorama and it offers advertising services, interior design and training of visual marketing to corporate clients. The objective of this Theseus was to create a digital marketing communications plan for Studio Panorama for a year. The company doesn’t have a marketing communications plan at this moment, which is the reason why this plan is useful.

The channels of digital marketing communications were outlined to website, search engine optimiza-tion, search engine marketing, social media and e-mail marketing. Social media was outlined to Facebook, because of the lack of resources. The actions of digital marketing were gathered in a year clock in the end of the communications plan.

The current situation of the company was determined with the help of competitive analysis, service analysis and SWOT –analysis. Also segmentation, choosing of the market and positioning were defined. This Theseus has been carried out as a desk research. Theoretical framework consists of theories of marketing, B2B –marketing and the competitive tools of marketing. The framework has been gathered using both Finnish and English literature and some internet sources. Information of the company has been received from the conversations with the entrepreneur and the current business plan of the company.

As a result of this process there is a useful source of information about digital marketing communications and the use of the different channels and tools. The plan offers guidelines for implementing actions of digital marketing communications and makes the organizing of the activities easier. This Theseus is a helpful base for planning marketing communications and budget in the future. It may also be useful when the company updates its business plan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste