Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sponsorihankinnan opas Niinigolf brändille

Niinikoski, Joonas (2023)

 
Avaa tiedosto
Niinikoski_Joonas.pdf (432.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Niinikoski, Joonas
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122839164
Tiivistelmä
Vahvan brändin rakentaminen ja kehittäminen edellyttävät jatkuvaa erottautumista kilpailijoista sekä vaativat pitkäjänteistä ja ammattimaista toimintaa. Vahvan brändin rakentamisessa useat toimijat hyödyntävät urheilusponsorointia. Sponsorointi on sponsorin ja sponsoroitavan saumatonta yhteistyötä, joka edistää molempien osapuolten pääsyä tiettyihin tavoitteisiin. Opinnäytetyön aihe valikoitui halukkuudesta kehittää Niinigolfin toimintaa ammattimaisempaan suuntaan.

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Niinigolfille selkeä ja toimiva sponsorihankinnan opas tehostamaan sponsorihankintaa. Opinnäytetyö toteutettiin Niinigolfin toimeksiannosta. Niinigolf on sosiaalisen median sisältöä tekevä brändi, joka tuottaa golf-aiheista sisältöä eri sosiaalisen median kanaviin. Toimeksiantajalla ei ollut aiemmin selkeää aineistoa sponsorihankinnan tueksi, joten opas pyrki helpottamaan toimintaa.

Opinnäytetyön tietoperusta jaettiin kahteen pääosioon, brändäykseen ja sponsorointiin. Ensimmäisessä osiossa käsiteltiin brändäystä yleisesti sekä perehdyttiin brändin rakentamisen eri vaiheisiin. Toisessa osiossa käsiteltiin sponsorointia yleisellä tasolla, urheilua sponsoroinnin kohteena sekä sosiaalisen median hyödyntämistä sponsorointisuhteessa.

Opinnäytetyön tuloksena Niinigolf brändi sai käyttöönsä sponsorihankintaa tukevan oppaan ja kaikki materiaalit siihen liittyen. Oppaan avulla Niinigolf voi hankkia sponsoreita useamman henkilön toimesta, koska kaikki tarpeellinen tieto sen toiminnasta on tiivistetty siihen. Toiminnallisen osuuden yhtenä osana oli määritellä selkeät ja realistiset tavoitteet Niinigolfille, jonka tulevaisuuden tavoitteena on kasvattaa tunnettuuttaan sekä moninkertaistaa liikevaihto. Opinnäytetyö tarjoaa käytännön työkaluja ja ideoita tavoitteiden toteuttamiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste