Strategy formulation and strategic achievements of PKC
Törmikoski, Tiina (2015)
Törmikoski, Tiina
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401101233
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401101233
Tiivistelmä
The purpose of this thesis was to study strategy formulation and strategic achievements of the PKC Group to find out the success factors and to see if these success factors would be scalable for another companies operating in the same industry.
The empirical data for this thesis was collected from the PKC Group’s annual reports from 1997 – 2014. The theoretical information was based on Michael E. Porter’s competitive strategy and competitive advantage theories and a collection of the articles around strategy theories and strategy related functions.
The analysis of the annual reports presents the formulation of mission, vision, basic strategic targets and main achievements. It also shows that sustainable work for strategy and strategic target setting has proved to be a profitable investment and has made it possible for the PKC to grow from a modest Finnish company to a profitable and strong global corporation.
Even though the findings of this research could not prove that any of the success factors of the PKC strategy could be scalable for other companies operating in the wiring harness industry, it pointed out that a clear definition for the strategy, mission and vision did help PKC achieve the set targets Tämän lopputyön tarkoitus oli tutkia PKC Groupin strategian muotoutumista ja saavutettuja strategisia tavoitteita ja löytää menestystekijät sekä tarkastella voiko näitä menestystekijöitä käyttää myös muissa saman teollisuuden alan yrityksissä
Empiirinen tieto kerättiin PKC Groupin vuosikertomuksista vuosilta 1997 – 2014. Teoriapohjna käytettiin Michel E.Porterin strategiateoriaa sekä artikkeileita strategiasta ja siihen läheisesti liittyevistä toiminnoista.
PKC Groupin vuosiraporttien kautta tehty strategianalyysi esittelee strategian muodostumisen, mission, vision, strategiset tavoitteet sekä saavutukset. Analyysi kertoo myös, että jatkuva panostus strategiatyöhön ja strategisiin tavoitteisiin on kannattava investointi ja tässä tapauksessa mahdollisti yrityksen kasvun vaatimattomasta pohjoisesta toimiasta suureksi kansainväliseksi yritykseksi.
Analyysin perusteella löytyneet menestystekijät eivät suoraan sovi sovellettavaksi muihin yrityksiin mutta osoittvat, että selkeä strategia, mission ja visio olivat isoja tekijöitä PKC Groupin viime vuosien menestyksessä.
The empirical data for this thesis was collected from the PKC Group’s annual reports from 1997 – 2014. The theoretical information was based on Michael E. Porter’s competitive strategy and competitive advantage theories and a collection of the articles around strategy theories and strategy related functions.
The analysis of the annual reports presents the formulation of mission, vision, basic strategic targets and main achievements. It also shows that sustainable work for strategy and strategic target setting has proved to be a profitable investment and has made it possible for the PKC to grow from a modest Finnish company to a profitable and strong global corporation.
Even though the findings of this research could not prove that any of the success factors of the PKC strategy could be scalable for other companies operating in the wiring harness industry, it pointed out that a clear definition for the strategy, mission and vision did help PKC achieve the set targets
Empiirinen tieto kerättiin PKC Groupin vuosikertomuksista vuosilta 1997 – 2014. Teoriapohjna käytettiin Michel E.Porterin strategiateoriaa sekä artikkeileita strategiasta ja siihen läheisesti liittyevistä toiminnoista.
PKC Groupin vuosiraporttien kautta tehty strategianalyysi esittelee strategian muodostumisen, mission, vision, strategiset tavoitteet sekä saavutukset. Analyysi kertoo myös, että jatkuva panostus strategiatyöhön ja strategisiin tavoitteisiin on kannattava investointi ja tässä tapauksessa mahdollisti yrityksen kasvun vaatimattomasta pohjoisesta toimiasta suureksi kansainväliseksi yritykseksi.
Analyysin perusteella löytyneet menestystekijät eivät suoraan sovi sovellettavaksi muihin yrityksiin mutta osoittvat, että selkeä strategia, mission ja visio olivat isoja tekijöitä PKC Groupin viime vuosien menestyksessä.