Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysmielikuva asiakkaan näkökulmasta : Case: kauneudenhoitoalan tukkumyymälä

Kuirinlahti, Ida (2015)

 
Avaa tiedosto
kuirinlahti_ida.pdf (731.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kuirinlahti, Ida
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401101246
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on kauneudenhoitoalan tukkuliike ja erityisesti sen uusin toimipiste, joka sijaitsee Oulussa. Tutkimusongelmana on selvittää millaisia mielikuvia toimipisteen asiakkailla on yrityksestä. Saatujen tulosten pohjalta pystytään selvittämään mitä mieltä asiakkaat ovat yrityksestä sekä mitkä tekijät heijastavat siihen, että he asioivat kyseisessä toimipisteessä. Oulun toimipiste on kohdeyrityksen uusin myymälä, minkä vuoksi asiakkaiden mielikuvien selvittäminen on koettu tärkeäksi.

Tietoperusta koostuu kahdesta luvusta, jotka käsittelevät imagoa ja brändiä. Tietoperustan rakentamiseen on käytetty luotettavan kirjallisuuden lisäksi internetlähteitä sekä –julkaisuja. Imagoa käsittelevässä luvussa pääpaino on elementeissä, jotka muodostavat yritysmielikuvan. Brändiä käsittelevässä luvussa kerrotaan brändin eri osa-alueista sekä laadusta ja maineesta, jotka liitetään vahvasti brändiin. Yrityksen anonymiteetin vuoksi tietoperustassa ei käsitellä syvällisesti yrityksen toimintaa. Opinnäytetyön tekijän omakohtaista tietämystä kuitenkin hyödynnetään näissä luvuissa.

Imagotutkimus toteutettiin tilastollisen tutkimuksen keinoja hyödyntäen. Tutkimuksen kysymykset pohjautuivat tietoperustan aiheisiin. Tutkimus toteutettiin Oulun toimipisteessä syksyllä 2015 ja kyselyaika kesti kaksi viikkoa. Kaikilla myymälässä asioineilla henkilöillä oli samansuuruinen mahdollisuus vastata kyselyyn. Tutkimuksesta nousi esille, että asiakkaat olivat eniten tyytyväisiä Oulun toimipisteen henkilökuntaan sekä sijaintiin.

Johtopäätöksissä analysoidaan tutkimuksen tuloksia sekä verrataan niitä tietoperustassa käsiteltyihin asioihin. Analyysien pohjalta toimeksiantaja pystyy kehittämään omaa toimintaansa sekä näkemään mihin asioihin asiakkaat ovat tällä hetkellä tyytyväisiä. Kohdeyritys pystyy hyödyntämään kyselyä toteuttamalla sen myös muissa toimipisteissään. Yritys pystyy tekemään myös jatkotutkimuksen tämän opinnäytetyön pohjalta, jossa se voisi keskittyä tarkemmin yhden osa-alueen tutkimiseen.
 
The case company of this Bachelor’s thesis is cosmetics wholesaler and especially, its latest store which is located in Oulu. The research problem of this thesis is to find out what kind of images the store customers have about the company. Based on the results it is possible to find out what the customers think about the company and which factors have an effect on the fact that they come to the store. The store in Oulu is the case company’s latest store and that is why finding out the customers’ impressions are seen important.

The theoretical framework is composed of two chapters which deal with image and brand. In the process of preparing the theoretical framework reliable literature, internet sources and publications have been used. The chapter dealing with image focuses on the elements which form the company image. The chapter about brand discusses the various sectors of the brand as well as the quality and reputation strongly linked to brand. Because of the anonymity of the case company, the theoretical framework does not include a detailed description of the company’s operations. However, the author's personal knowledge is utilized in these chapters.

The image research was carried out by using methods of quantitative research. The questions of the research were based on the topics in the theoretical framework. The research was conducted in the store located in Oulu in fall 2015, and the survey lasted for two weeks. All the customers in the store had equal opportunity to fill in the questionnaire. According to the results, the customers were most satisfied with the staff and the location of the store.

In the conclusions there are analyses of research results which are compared whit the theoretical framework. Based on the analyses the case company will be able to develop its operations as well as to see which factors the customers are satisfied presently. The case company will be able to utilize the questionnaire by using it in their other stores. On the basis of this thesis, the company will be able to conduct a follow-up research, in which they can focus on more precisely to examining some specific sector.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste