Oulun Sisustajat Oy:n verkkosivut
Selonen, Satu (2015)
Selonen, Satu
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401121345
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401121345
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana toimi oululainen yritys Oulun Sisustajat Oy. Yrityksellä on yli kolmenkymmenen vuoden kokemus sisustusalan liiketoiminnasta ja jälleenmyynnistä. Verkkosivujen uusimiseen haluttiin panostaa niiden merkityksellisyyden vuoksi. Toimeksiantajan liiketoiminnan vuoksi sivujen ulkoasun merkitys korostuu. Toiveena oli toteuttaa asiakasystävälliset ja liikkeen imagoon sopivat sekä helposti käytettävät nettisivut.
Opinnäytetyön teoriassa kerrotaan käyttöliittymästä, sivustolla käytettyjen tyylien ja värien taustoista sekä niiden vaikutuksesta nettisivujen ulkoasuun. Yrityksen sivujen käyttäjiä ovat pääasiassa asiakkaat, joten käytettävyydessä tuli ottaa huomioon käytön helppous käyttäjästä riippumatta.
Opinnäytetyön tuloksena toteutuneet uudet nettisivut miellyttävät sekä yrittäjää että toteuttajaakin. Sivuille ei tässä opinnäytetyössä tehty käytettävyystestausta. This thesis was commissioned by a company called Oulun Sisustajat Oy. The company has over thirty years of experience for retail and sales. The commissioner´s previous website was not working well and it was out of date in many ways. The website needed to be designed and the graphical content updated. The purpose was to create an easy to use website for customers and to uplift the company´s image in the eyes of a customer.
The theory of this thesis relies on user interface and the styles and ways it influences on the company´s website. The outcome of the website, usability and fresh look in appearance is important to the company.
The outcome of the thesis was a new website for the company. Both the commissioner and the author were very satisfied. There were no usability testing done for the website.
Opinnäytetyön teoriassa kerrotaan käyttöliittymästä, sivustolla käytettyjen tyylien ja värien taustoista sekä niiden vaikutuksesta nettisivujen ulkoasuun. Yrityksen sivujen käyttäjiä ovat pääasiassa asiakkaat, joten käytettävyydessä tuli ottaa huomioon käytön helppous käyttäjästä riippumatta.
Opinnäytetyön tuloksena toteutuneet uudet nettisivut miellyttävät sekä yrittäjää että toteuttajaakin. Sivuille ei tässä opinnäytetyössä tehty käytettävyystestausta.
The theory of this thesis relies on user interface and the styles and ways it influences on the company´s website. The outcome of the website, usability and fresh look in appearance is important to the company.
The outcome of the thesis was a new website for the company. Both the commissioner and the author were very satisfied. There were no usability testing done for the website.