Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Elokuvien tarinankerrontaan liittyvien elementtien soveltaminen point and click tietokonepelissä Crimson Cardinal

Koivurova, Kimmo (2015)

Avaa tiedosto
koivurova_kimmo.pdf (1.299Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Koivurova, Kimmo
2015
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401121369
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni olen pyrkinyt tutkimaan millaisilla tarinankerronnallisilla aineksilla point and click tietokonepelistä voisi saada mahdollisimman jännittävän, kiehtovan ja viihdyttävän kokonaisuuden. Idean opinnäytetyön aiheeseen sain työharjoittelussa Oulu Gamelabissa, jossa osallistuin tietokone-pelin käsikirjoittamiseen.
Tutkielmaani on käsitelty tarinankerrontaan liittyvien käsitteiden avulla. Käsitteitä ovat muun muassa: logline, genre, henkilöhahmo, rakenne. Opinnäytetyössä on pyritty selvittämään muun muassa mikä on käsikirjoitus, mitä eri genrejä on olemassa, mistä osasista tarina rakentuu ja mikä on tarinan tär-kein temaattinen hetki.
Työn lähdeteokset käsittelevät elokuvien ja romaanien ja novellien käsikirjoittamista. Lähdeteosten kirjoittajat ovat elokuva-alan opettajia, elokuvatuottajia, käsikirjoittajia, näytelmäkirjailijoita ja dramaturgeja.
Työn tulos valottaa muun muassa kuinka henkilöhahmo rakennetaan, mikä juonen tarkoitus on tarinassa, ja kuinka tarinan aika ja paikka vaikuttavat tarinan sisältöön. Työn tuloksista voi olla hyötyä, ei ainoastaan pelintekijöille vaan myös niille jotka haluavat tietää enemmän vaikkapa televisio, elokuva tai tarinankerronnasta yleensä.
 
In my thesis I have tried to explore what kind of storytelling ingredients point and click computer game should have to achieve the most exciting, intriguing and entertaining package. I had the idea of the thesis when I was in the internship of Oulu Gamelab, where I attended in the computer game scriptwriting.
I have processed my thesis with the help of storytelling concepts. The concepts amongst other things are: logline, genre, character, structure. In my thesis I have tried to solve what is a screenplay, what kind of genres there are and what is the main thematic moment in a story.
The reference books of the thesis deal mostly about moviewriting. The writers of the reference books work in film industry as teachers, film producers, scriptwriters and playwriters.
The result of the thesis elucidates how to build up a character, what is the meaning of a plot in a story and how place and time affect in the content of the story. The outcome of the thesis might help, not only playmakers, but all those who want to know more about writing stories.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste