SELKO : yrityspalveluja osallistamalla
Editoija
Katajamäki, Päivi
Vuolas, Mervi
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-663-0
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-663-0
Tiivistelmä
Julkisen toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun avulla on melko tuore ilmiö. Selko-hankkeessa työstettiin monituottajaista yrityspalvelukokonaisuutta Turun seudulle. Julkaisussa esitellään Selko-hankkeen tuotoksia sekä hyödynnettyjä palvelumuotoilun menetelmiä. Julkaisu on suunnattu erityisesti kaupunkikehittäjille ja muille palvelumuotoilun soveltamisesta kiinnostuneille.
Työssä hyödynnettiin muotoiluajatteluun pohjautuvaa osallistavaa kehittämistä eli toimijat otettiin mukaan kehittämään heitä koskevia palveluja. Yritysasiakkaiden ja yrityspalveluita tarjoavien tahojen osallistaminen kehittämiseen auttaa luomaan palveluita, jotka ovat asiakkaan kannalta toimivia, haluttavia ja tarpeellisia. Lisäksi ne ovat organisaation ja muiden sidosryhmien kannalta tehokkaita ja työntekijöiden kannalta toimivia ja mielekkäitä.
Turun ammattikorkeakoulun toteuttama Selko-hanke yhteistyössä Turku Science Park Oy:n kanssa on ollut osa 6Aika-kokonaisuuteen kuuluvaa Avoin osallisuus ja asiakkuus -kärkihanketta.
Työssä hyödynnettiin muotoiluajatteluun pohjautuvaa osallistavaa kehittämistä eli toimijat otettiin mukaan kehittämään heitä koskevia palveluja. Yritysasiakkaiden ja yrityspalveluita tarjoavien tahojen osallistaminen kehittämiseen auttaa luomaan palveluita, jotka ovat asiakkaan kannalta toimivia, haluttavia ja tarpeellisia. Lisäksi ne ovat organisaation ja muiden sidosryhmien kannalta tehokkaita ja työntekijöiden kannalta toimivia ja mielekkäitä.
Turun ammattikorkeakoulun toteuttama Selko-hanke yhteistyössä Turku Science Park Oy:n kanssa on ollut osa 6Aika-kokonaisuuteen kuuluvaa Avoin osallisuus ja asiakkuus -kärkihanketta.