"Oikein hyvä kirjasto" : Turun ammattikorkeakoulun kirjaston asiakastyytyväisyyskysely keväällä 2006
Nikkanen, Kirsi (2007)
Nikkanen, Kirsi
Turun ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-559-691-5
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-559-691-5
Tiivistelmä
Ammattikorkeakoulujen kirjastoyhteistyökonsortio AMKIT on toteuttanut valtakunnallista palvelujen laadunarviointia yhteisellä asiakaskyselyllä vuosina 2004 ja 2006. Kyselyssä pyydettiin asiakkaita arvioimaan kirjastoa oppimisympäristönä, kirjaston aineistoja, neuvontaa, ohjausta ja tiedonhankinnan opetusta, elektronisia palveluja sekä kirjaston palveluja kokonaisuutena. Arviota pyydettiin myös kirjaston palvelujen tärkeydestä ja kirjaston onnistumisesta palvelujen tuottajana. Kyselyt suoritettiin Web-lomakkeella kaikissa ammattikorkeakouluissa yhtä aikaa ja samanlaisina. Kyselyssä oli mahdollista antaa myös avointa palautetta.
Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää vuoden 2006 asiakastyytyväisyyskyselyn palautteiden pohjalta Turun ammattikorkeakoulun kirjaston asiakkaiden mielipiteet ja odotukset saamastaan palvelusta ja verrata niitä vuoden 2004 palautteeseen. Tutkimuksen teoriataustana tarkastellaan palvelun laatua, asiakastyytyväisyyttä ja kirjasto- ja tietopalveluiden arviointia. Lopuksi on esitetty kehittämisehdotuksia havaittujen ongelmien korjaamiseksi.
Julkaisu perustuu Kirsi Nikkasen Turun AMK:n kirjasto- ja tietopalvelun koulutusohjelman opinnäytetyöhön.
Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää vuoden 2006 asiakastyytyväisyyskyselyn palautteiden pohjalta Turun ammattikorkeakoulun kirjaston asiakkaiden mielipiteet ja odotukset saamastaan palvelusta ja verrata niitä vuoden 2004 palautteeseen. Tutkimuksen teoriataustana tarkastellaan palvelun laatua, asiakastyytyväisyyttä ja kirjasto- ja tietopalveluiden arviointia. Lopuksi on esitetty kehittämisehdotuksia havaittujen ongelmien korjaamiseksi.
Julkaisu perustuu Kirsi Nikkasen Turun AMK:n kirjasto- ja tietopalvelun koulutusohjelman opinnäytetyöhön.