Ekskursio projektipajoihin : opiskelijoiden kokemuksia monialaisista oppimisprojekteista
Kumpula, Marjo (2014)
Kumpula, Marjo
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-484-1
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-484-1
Tiivistelmä
Opetusmenetelmien kehittäminen on ajankohtainen haaste ammattikorkeakouluissa. Korkeakoulutukselle on asetettu vahvoja yhteiskunnallisia odotuksia yhtenä kansallisena kilpailutekijänä myös innovaatiovalmiuksien edistämisen osalta. Innovatiivisuuden oppiminen korkeakoulutuksessa edellyttää uusia toimintatapoja ja oppimisen työvälineitä. Turun ammattikorkeakoulussa kehitetty innovaatiopedagogiikka on oppimisote, johon liittyy uusia tapoja omaksua, tuottaa ja käyttää tietoa innovaatioiden aikaansaamiseksi. Monialaiset projektipajat ovat yksi innovaatiopedagogiikan mukaisista toimintamenetelmistä.
Tämä julkaisu on tarkoitettu opetushenkilöstölle ja opiskelijoille matkaoppaaksi yhteen innovaatiopedagogiikan mukaiseen opetukselliseen toteutukseen eli projektipajoihin. ”Ekskursio projektipajoihin” kuvaa opiskelijoiden kirjoittamien pajakertomusten avulla heidän näkemyksiään ja kokemuksiaan tästä opiskelumuodosta.
Tämä julkaisu on tarkoitettu opetushenkilöstölle ja opiskelijoille matkaoppaaksi yhteen innovaatiopedagogiikan mukaiseen opetukselliseen toteutukseen eli projektipajoihin. ”Ekskursio projektipajoihin” kuvaa opiskelijoiden kirjoittamien pajakertomusten avulla heidän näkemyksiään ja kokemuksiaan tästä opiskelumuodosta.