Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Yhteisöllisyys : vaikutus sitoutumiseen liikuntakeskuksessa

Immonen, Tiina (2016)

 
Avaa tiedosto
immonen_tiina.pdf (359.6Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Immonen, Tiina
2016
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402072617
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät luovat asiakkaiden mielestä yhteisöllisyyttä liikuntakeskukseen, ja mitä vaikutuksia yhteisöllisyydellä on liikuntakeskuksen jäsenyyteen. Lisäksi opinnäytetyössä tarkastellaan sitä, vaikuttaako yhteisöllisyys asiakkaan sitoutumiseen liikuntakeskuksessa. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Kempeleen Zeppelinissä toimiva Kuntomo Oy.

Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu kirjallisuuden sekä Internetin lähteisiin. Teoriaosuudessa tarkastellaan mitä yhteisö ja yhteisöllisyys ovat, miten ne liittyvät liikuntakeskuksen jäsenyyteen sekä asiakkaan sitoutumista.

Kvalitatiivinen tutkimus toteutettiin ryhmähaastatteluna kuudelle liikuntakeskuksen jäsenelle. Haastattelussa asiakkailta saatiin kattava kuva siitä, mitkä tekijät muodostavat yhteisölisyyden liikuntakeskuksessa, ja miten tärkeänä yhteisöllisyys koettiin. Haastattelusta saatujen vastausten perusteella pystyttiin myös vastaamaan tutkimusongelmaan siitä, vaikuttaako yhteisöllisyys asiakkaan sitoutumiseen liikuntakeskuksessa.

Johtopäätöksissä rinnastetaan haastattelusta saatuja vastauksia teoriapohjaan. Voidaan todeta, että yhteisöllisyys on tärkeä osa liikuntakeskuksen jäsenyyttä etenkin ryhmäliikuntaa harrastavien asiakkaiden keskuudessa, ja yhteisöllisyydellä on myös merkitystä asiakkaan sitoutumiseen.
 
The purpose of this thesis was to examine communality and its influence on customer engagement. The objective was to study how customers experienced communality and how it affected them as members of a health and fitness center. This thesis was commissioned by Kuntomo Oy, located in Zeppelin, Kempele.

The theoretical framework was based on printed and online material: covering information on a community as a concept, communality and customer engagement. An interview was also conducted in order to gain insights from Kuntomo’s customers on the subject.

Qualitative research method was used in gathering the data. The interview itself was performed as a group session, which included six current members of Kuntomo Oy. The interview generated an extensive image on the factors that have an influence on communality in a health and fitness center. The results also allowed answering the question on communality’s influence on customer engagement.

The results are paralleled with theories in the conclusions chapter. It is noted, that communality plays a significant role in health and fitness centers. Customers create communities, thus influencing directly on their customer engagement.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste