Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän strategia talotekniikka-alan yritykselle

Impiö, Sinikka (2016)

Avaa tiedosto
impio_sinikka.pdf (847.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Impiö, Sinikka
2016
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401262006
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointiviestinnän strategia Terawatt Oy:lle. Strategian avulla yrityksen on helpompi toteuttaa operatiivista markkinointiviestintää. Tämän työn avulla pääsen myös itse toteuttamaan markkinointiviestintästrategiaa ja saan lisää näkemystä yrityksen toiminnasta, sillä työskentelen yrityksessä markkinoinnin tehtävissä. Terawatt Oy on talotekniikka-alan yritys, joka toimii koko Suomen alueella. Yritys tarjoaa asiakkailleen LVI- ja sähkösuunnittelun sekä asennukset kokonaispalveluna. Terawatt Oy:n pääasiakasryhmiä ovat asuinrakennus-, linjasaneeraus- ja toimitila-asiakkaat. Yrityksen pääasiakkaat muodostuvat talotehtaista, rakennusliikkeistä ja rakennuttajista sekä pääurakoitsijoista. Yritys toteuttaa tarjoamiaan palveluitaan uudis- ja saneerauskohteisiin.

Työn tavoitteena oli selvittää yrityksen markkinointiviestinnän nykytila, tavoitteet ja kohderyhmät, joiden pohjalta toteutettiin markkinointiviestinnän strategia. Päätavoitteena oli toteuttaa yritykselle toimiva markkinointiviestinnän strategia, jota se pystyy hyödyntämään omassa markkinointiviestinnässään.

Opinnäytetyön tietoperusta on koottu alan kirjallisuudesta. Teoriaosuus koostuu strategian, markkinointiviestinnän suunnittelun ja markkinointiviestintästrategian aihealueista. Työssä on hyödynnetty tilastokeskuksen, teknologian tutkimuskeskus VTT:n ja rakennusteollisuus RT ry:n tekemiä tutkimuksia sekä Terawatt Oy:n omia raportteja ja asiakastyytyväisyystutkimuksia. Tietoa on kerätty myös havainnoinnin, henkilöhaastattelujen ja keskustelujen avulla. Yrityksen lähtökohtatilannetta selvitettiin erilaisten analyysien, kuten toimiala-, PESTE-, yritys-, strateginen tuote-/markkina-, asiakas-, kilpailu- ja kilpailija sekä SWOT-analyysien avulla.

Lähtökohta-analyysien pohjalta toteutettiin markkinointiviestinnän strategia, jossa asetettiin yrityksen markkinointiviestinnälle tavoitteet, kohderyhmät, sanomat ja kanavat. Toteutetun markkinointiviestintästrategian avulla yritys voi alkaa toteuttamaan operatiivista markkinointiviestintää. Markkinointiviestinnän strategiaa on hyvä seurata vuosittain strategiaprosessin yhteydessä ja varmistaa, että toteutettu markkinointiviestinnän strategia tukee yrityksen asettamia tavoitteita.
 
The purpose of this thesis was to create a marketing communications strategy for Terawatt Ltd. Terawatt Ltd is a technical building services company which provides its services throughout Finland. The company´s services in clude HPAC and electric planning as well as installations. There are three kinds of customers: those how require services related to 1) residential buildings, 2) pipeline operations, and 3) offices. The company implemented its services in new and renovation buildings.

The aim of this thesis was study the current state, objectives and target groups of the company´s marketing communication´s. On the basis of this information marketing communication strategy was created. Another aim was to get to know the company better because the author works on a marketing tasks for the company.

This thesis includes a theory section and a hands-on section that deals with the case company. Based on the literature of the field the theory section discusses the strategy, marketing communication planning and marketing communication strategy. The hands-on section is based on various analyses, such as industry, PESTE, company, strategic product/market, customer, competitive and competitor as well as SWOT analyses. In addition, this thesis has used various studies from Statistics Finland, VTT Technical Research Centre of Finland Ltd, and Finnish Construction Industries RT.

Based on the starting points and the analysis a marketing communication strategy was created and it sets the objectives, target groups, messages and channels of marketing communications. The marketing communication strategy allows the company to implement operational marketing communication. It is a good idea to monitor the marketing communication strategy annually in connection with the strategy process. This is because the marketing strategy supports the company's goals.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste