Markkinointisuunnitelma Yritys X
Vähäkuopus, Sami (2016)
Vähäkuopus, Sami
2016
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402092745
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402092745
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli valmistaa markkinointisuunnitelma Yritys X Oy:lle. Työn tarkoitus oli valmistaa toiminnallinen suunnitelma, jota toimeksiantaja voi käyttää apuna yrityksen markkinoin-nissa.
Teoriapohjana toimi Neil Bordenin ja Jerome McCarthyn kehittämän kilpailukeinojen 4P-mallista laajennettu 7P-malli, jossa huomioidaan myös paikan markkinointi. Työssä käsitellään laajasti teo-riapohjalta markkinointisuunnitelman osa-alueita ja vaiheita. Käytännönosio on osittain piilotettu liikesalaisuuksien vuoksi.
Aineistona työssä olivat useat teoriaa tukevat kirjat ja haastattelu yhtiön toimitusjohtajan kanssa jossa pyrimme suunnittelemaan ja valaisemaan tulevaisuuden näkymiä. Tuloksena oli käytännöllinen markkinointisuunnitelma, jonka pohjalta Yritys X Oy voi suunnitella toimintaansa tulevaisuudessa. Subject of my thesis was to create a Marketing Plan for Yritys X Oy. Main theory used was Neil Borden and Jerome McCarthy’s developed 4P-model and the larger version 7P-model. Mainly 7P-model because of its wider range including place marketing, which was the primary subject. How to use the whole building effectively. As a employee of the company I found working on my thesis stimulating and rewarding, but also hard because it was some times difficult to see things differently from what I was use to think.
Teoriapohjana toimi Neil Bordenin ja Jerome McCarthyn kehittämän kilpailukeinojen 4P-mallista laajennettu 7P-malli, jossa huomioidaan myös paikan markkinointi. Työssä käsitellään laajasti teo-riapohjalta markkinointisuunnitelman osa-alueita ja vaiheita. Käytännönosio on osittain piilotettu liikesalaisuuksien vuoksi.
Aineistona työssä olivat useat teoriaa tukevat kirjat ja haastattelu yhtiön toimitusjohtajan kanssa jossa pyrimme suunnittelemaan ja valaisemaan tulevaisuuden näkymiä. Tuloksena oli käytännöllinen markkinointisuunnitelma, jonka pohjalta Yritys X Oy voi suunnitella toimintaansa tulevaisuudessa.