Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Volter Oy:n jälkimarkkinointiprosessin kehittäminen

Kaaresto, Jani (2016)

 
Avaa tiedosto
kaaresto_jani.pdf (2.432Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kaaresto, Jani
2016
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402203176
Tiivistelmä
Tässä työssä luotiin Volter Oy:lle jälkimarkkinointiprosessi. Yritys on kansainvälisesti toimiva nopeasti kasvava kohtuullisen nuori yritys. Yritys on palkannut viime aikoina paljon uusia työnte-kijöitä ja tunnistetuksi ongelmaksi on muodostunut se, miten tietoa siirretään uusille työntekijöille ja miten uudet työntekijät pääsevät yrityksen toimintatapoihin sisään. Lähtötilanne oli siis se, että yrityksessä ei ollut muodostettu minkäänlaisia prosesseja tai tapoja, miten toimitaan minkäkin asian suhteen. Tällaisten prosessien luomista ei ollut pidetty tarpeellisena, kun yrityksessä on ollut vain 5 henkilöä ja jokainen on tiennyt, miten toimitaan missäkin tilanteessa.

Yrityksellä on yksi tuote, joka on sähköä ja lämpöä puuhakkeesta tuottava pienvoimalaitos. Tuote on markkinoille uusi ja sen toimintaprosessi on kohtalaisen monimutkainen. Asiakas, joka ostaa tuotteen tarvitsee tukea varsinkin alussa (asennus, käyttötuki) mutta myös koko tuotteen elinkaaren ajan, joka on 20 vuotta (mm. varaosat, päivityspaketit). Tämän vuoksi jälkimarkkinointi on aivan erityisessä roolissa yrityksessä. Tähän mennessä yrityksessä ei ole ollut selvää, mitä tehtäviä jälkimarkkinointiin kuuluu, puhumattakaan siitä, mitkä ovat näiden tehtävien prosessit. Tämä työ rajattiin siten, että määritetään mitkä tehtävät kuuluvat jälkimarkkinoinnille ja luodaan yhdelle tehtävälle prosessi. Tätä voitaisiin jatkossa hyödyntää yrityksessä luotaessa muita prosesseja.
 
This thesis has been made for the company named Volter Oy. Volter Oy manufactures small scale combined heat and power plants running with woodchips. The company has grown rapidly internationally and there has been a need to hire more employees. Because the company has been very small and originally there were only a couple of workers there has not been need for certain documented processes how things should be done. Now when the company is hiring more people a need has been recognized for processes how things should be done. This will help new people to start working fast and in an efficient way.

Volter Oy product is relatively new for market and the process is quite complex and it needs also maintenance. That’s why after sales is in a very important role in the company. The target of this thesis is to create after sales process for the company and identify all the tasks that should be included in after sales to make sure that customer gets all that he needs after he has bought the Volter Oy product. Because there are actually quite many important tasks in the after sales this thesis is limited so that only warranty process has been done completely in this thesis. This warranty process can be used as an example when all the other task processes will be created.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste