Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma isännöintialan yritykselle

Sirkeoja, Emma (2024)

 
Avaa tiedosto
Sirkeoja_Emma.pdf (617.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Sirkeoja, Emma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403073974
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma isännöintialalla toimivalle startup yritykselle, joka on aloittanut liiketoimintansa syksyllä 2023. Toimeksiantajayrityksellä ei ollut entuudestaan valmista suunnitelmaa sosiaaliseen mediaan, joten tarve sellaiselle oli olemassa. Opinnäytetyöprosessin alkaessa syyskuussa 2023, yrityksellä oli sosiaalisen median kanavista käytössään Facebook, Instagram ja LinkedIn. Kanaviin oli tuotettu sisältöä epäsäännöllisesti, ilman selkeää tavoitetta.

Tavoitteena oli rakentaa toimeksiantajayritykselle valmis sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jota yritys pystyy hyödyntämään liiketoiminnassaan. Toimeksiantajan tavoite sosiaaliseen mediaan lähdettäessä oli kasvattaa näkyvyyttään ja sitä kautta vaikuttaa uusasiakashankintaan. Opinnäytetyössä perehdyttiin digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksien, työkalujen sekä keinojen hyödyntämiseen käytännössä eri sosiaalisen median kanavissa.

Tietoperustana käytettiin sähköisiä- ja kirjallisia aihetta käsitteleviä lähteitä sekä toimeksiantajan teemahaastattelua, joka toteutettiin tämän opinnäytetyön lopputulosta varten. Teemahaastattelun tarkoituksena oli selvittää toimeksiantajan nykytila, tavoitteet ja resurssit sosiaaliseen mediaan lähdettäessä. Tietoperustana käytettiin myös opiskelijan tekemää tutkimusta toimeksiantajayrityksen kilpailijoista, kilpailija-analyysia varten. Lähteiden avulla pystyttiin keräämään ajantasaista tietoa digitaalisen markkinoinnin aihealueista, joiden on tarkoitus auttaa toimeksiantajaa saavuttamaan heidän tavoitteensa sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyössä käytettyihin lähteisiin on suhtauduttu kriittisesti, niiden luotettavuutta arvioitiin niin, että eri lähteistä saatuja tietoja on vertailtu keskenään. Näin opiskelija pystyi käyttämään ajantasaista faktoihin perustuvaa tietoa sekä hyödyntämään omaa ammattitaitoaan aineiston kokoamisessa.

Lopputuloksena syntyi valmis sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jota toimeksiantaja tulee hyödyntämään markkinoinnissaan. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toteutettiin SOSTAC-mallin avulla, joka on markkinointisuunnittelun viitekehys. Malli koostuu viidestä osasta, joita ovat nykytila-analyysi, tavoitteet, strategia, taktiikat sekä mittarit. Opinnäytetyö tarjoaa niin toimeksiantajalle kuin myös muille pk-yrityksille kattavan tietoperustan digitaalisesta markkinoinnista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste