Näytä suppeat kuvailutiedot

Laurea Business Ventureksen antamat valmiudet yrittäjyyteen

Saks, Kristiina; Lehtoniemi, Kiia; Tuovinen, Ella (2014)

dc.contributor.authorSaks, Kristiina
dc.contributor.authorLehtoniemi, Kiia
dc.contributor.authorTuovinen, Ella
dc.date.accessioned2014-12-02T10:43:57Z
dc.date.available2014-12-02T10:43:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2014112616954
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/83426
dc.description.abstractOpinnäytetyön tavoitteena oli selvittää millaiset valmiudet Laurea-ammattikorkeakoulun Otaniemessä toimiva Laurea Business Ventures -koulutusohjelma antaa yrittäjyyteen. Opinnäytetyössä käsitellään yrittäjyyttä ja oppimistyylejä, jotka auttavat analysoimaan Laurea Otaniemen tarjoamaa koulutusohjelmaa. Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi keskeisiä aiheita oppimistyyleistä, yrittäjyydestä ja tutkimusmenetelmistä. Oppimistyylit käsittelevät sitä, millaisissa olosuhteissa ja miten ihminen oppii parhaiten. Oppimistyylien jälkeen tutustutaan teoriaan yrittäjyydestä, yrittäjänä toimimisesta, yrityksen perustamisesta ja yritysmuodoista. Lisäksi on esitelty yrittäjyyttä yleisesti Suomessa sekä nuorten yrittäjien tilannetta ja toimintaa. Viimeisenä tutustutaan haastattelun teoriaan ja siihen miksi kyseinen tutkimustapa valittiin opinnäytetyön tiedonkeruumenetelmäksi. Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin haastattelua tuomaan toisenlaista näkökulmaa teoriaan perustuvien lähteiden lisäksi. Haastattelut toteutettiin viidelle Laurea-ammattikorkeakoulu Otaniemen liiketalouden opiskelijalle, jotka ovat yrittäjiä tai aikovat yrittäjiksi. Haastattelussa kysyttiin opiskelijoiden mielipiteitä koulun koulutusohjelmasta ja omasta suhteesta yrittäjyyteen. Tästä opinnäytetyöstä tulee olemaan hyötyä Laurean LBV -koulutusohjelmaa kehitettäessä. Opiskelijoilta saadut kommentit antavat kuvan koulutusohjelman tilanteesta ja siitä, mitä siinä olisi tehtävä toisin, jotta se palvelisi yrittäjiksi tähtääviä opiskelijoita. Haastatteluista selvisi, että koulutusohjelma palvelee tietyn tyylisiä oppijoita, mutta kehitettävääkin löytyy. Asiasanat: yrittäjyys, oppimistyylit, nuorten yrittäjyys, projektioppiminen, Learning by Developing, Laurea Business Venturesfi
dc.description.abstractThe resources Laurea Business Ventures gives for entrepreneurship The objective of this thesis was to study what kind of resources Laurea Business Ventures (LBV)- degree programme in Laurea University of Applied Sciences Otaniemi unit gives for entrepreneurship. In this thesis entrepreneurship and learning methods were studied to help to analyze the LBV- degree programme at Laurea Otaniemi. The thesis was executed as a functional study. In the theoretical part of the thesis the fundamental topics are dealt with, such as learning methods, entrepreneurship and research methods. In the learning methods section the circumstances and practices in which a person has the best ways of learning are covered. Thereafter, the learning methods the theory of entrepreneurship is presented, i.e. what it is like to be an entrepreneur and how to establish a business. The company forms are also summarized. Information on entrepreneurship in Finland and the state of young entrepreneurs are also deal with in the thesis. Finally, the interview theory will be familiarized and the reasons why this research method was chosen as the thesis data collection method of the thesis are discussed. The research method in this thesis was an interview to highlight a different perspective in the study in addition to the theoretical sources. The interviews were conducted at Laurea Otaniemi for five business students who are currently or intend to become entrepreneurs. In the interview covered the students’ opinions about the school's approach and their own relationship towards entrepreneurship were charted. This thesis will be useful for the Laurea LBV- degree programme in its development process. The comments received from the students create an image of the current status of the degree programme and the areas of improvement, so it would serve students aiming to become entrepreneurs. The interviews indicated that the degree programme serves certain kind of students but there is a need for improvements, as well. Keywords: entrepreneurship, learning methods, entrepreneurship of young generation, project learning, Learning by Developing, Laurea Business Venturesen
dc.language.isofin
dc.publisherLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleLaurea Business Ventureksen antamat valmiudet yrittäjyyteenfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/268
dc.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordyrittäjyys
dc.subject.keywordoppimistyylit
dc.subject.keywordnuorten yrittäjyys
dc.subject.keywordprojektioppiminen
dc.subject.keywordLearning by Developing
dc.subject.keywordLaurea Business Ventures
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma
dc.rights.accessrightsRajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot