Systeemiset innovaatiot elintarvikealalla. Osa 2, Vastuullisuus brändilupauksen sisällöksi
Nolvi, Maija (2014)
Nolvi, Maija
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-553-4
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-553-4
Tiivistelmä
Vastuullisuudesta on tullut yhä useammalle kuluttajalle tärkeä arvo ja ostokäyttäytymistä ohjaava tekijä. Jotta yritys pystyy menestymään ja erottumaan kilpailijoistaan on tärkeää, että se pystyy jakamaan kuluttajien kanssa yhteisen arvomaailman. Tällöin sen on mahdollista saada heidät ostamaan omaa brändiään ja toimimaan myös sen puolestapuhujina.
Tässä raportissa tarkastellaan, mitä hyötyjä yritys voi saada siitä, että se ottaa vastuullisuusnäkökulman mukaan omaan toimintaansa. Millaisiin kuluttajasegmentteihin sen kannattaa tällöin suunnata markkinointiaan? Erityisen tarkastelun kohteena on se, mitä asioita yrityksen on syytä ottaa huomioon lähtiessään sisällyttämään vastuullisuutta omaan brändilupaukseensa.
Julkaisu liittyy Tekesin rahoittamaan TPR inno (Kansainvälinen yksityinen sääntely ja systeemiset innovaatiot elintarvikkeiden kansainvälisissä arvoketjuissa tutkimushankkeeseen.
Tässä raportissa tarkastellaan, mitä hyötyjä yritys voi saada siitä, että se ottaa vastuullisuusnäkökulman mukaan omaan toimintaansa. Millaisiin kuluttajasegmentteihin sen kannattaa tällöin suunnata markkinointiaan? Erityisen tarkastelun kohteena on se, mitä asioita yrityksen on syytä ottaa huomioon lähtiessään sisällyttämään vastuullisuutta omaan brändilupaukseensa.
Julkaisu liittyy Tekesin rahoittamaan TPR inno (Kansainvälinen yksityinen sääntely ja systeemiset innovaatiot elintarvikkeiden kansainvälisissä arvoketjuissa tutkimushankkeeseen.