LinkedIn-mainonnan suunnitelma Lexus Raision brändin tunnettuuden kasvattamiseksi
Nenonen, Jonna; Teräs, Linda (2024)
Nenonen, Jonna
Teräs, Linda
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404176829
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404176829
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimeksiantajalle, Lexus Raisiolle, LinkedIn-mainonnan suunnitelma, perustaa yritykselle mainostili LinkedIniin sekä toteuttaa esimerkkinä mainoskampanja Lexus Raision brändin tunnettuuden kasvattamiseksi. Työn tavoitteena oli muodostaa mainonnan kokeilujakson myötä selkeä ja konkreettinen esimerkki LinkedIn-mainonnasta, jota Lexus Raisio voi hyödyntää jatkossa omatoimisesti. Lisäksi työn tavoitteena oli kasvattaa toimeksiantajan brändin tunnettuutta tehdyn mainoskampanjan avulla.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, jossa opittu ajankohtainen teoriatieto vietiin käytäntöön. Työssä hahmotettiin toimeksiantajan bränditunnettuuden nykytilaa vapaamuotoisella kyselyllä.
Opinnäytetyön tuloksena luotiin toimeksiantajalle konkreettinen esimerkki LinkedIn-mainonnan kampanjan toteutuksesta kokeilujakson avulla. Toimeksiantaja saa työn lopputuloksena selkeän suunnitelman siitä, miten ja millaisella budjetilla LinkedIn-mainontaa olisi hyvä hyödyntää jatkossa. Kokeilujakson mainoskampanjan myötä saavutettiin toimeksiantajan brändille merkittävää näkyvyyttä LinkedInissä. Onnistuneen LinkedIn-mainoskampanjan edelletyksiä ovat oikeanlainen kohderyhmä, riittävän suuri budjetti sekä riittävän pitkä kampanja-aika.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, jossa opittu ajankohtainen teoriatieto vietiin käytäntöön. Työssä hahmotettiin toimeksiantajan bränditunnettuuden nykytilaa vapaamuotoisella kyselyllä.
Opinnäytetyön tuloksena luotiin toimeksiantajalle konkreettinen esimerkki LinkedIn-mainonnan kampanjan toteutuksesta kokeilujakson avulla. Toimeksiantaja saa työn lopputuloksena selkeän suunnitelman siitä, miten ja millaisella budjetilla LinkedIn-mainontaa olisi hyvä hyödyntää jatkossa. Kokeilujakson mainoskampanjan myötä saavutettiin toimeksiantajan brändille merkittävää näkyvyyttä LinkedInissä. Onnistuneen LinkedIn-mainoskampanjan edelletyksiä ovat oikeanlainen kohderyhmä, riittävän suuri budjetti sekä riittävän pitkä kampanja-aika.