Nordic Sports Day tapahtuman kehittäminen
Similä, Ville (2018)
Similä, Ville
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404247544
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404247544
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tuottaa Nordic Sports Day tapahtuman tuleville järjestäjille manuaali kyseisen tapahtuman järjestämisestä ja näin ollen samalla luoda järjestäjille mahdollisuudet kehittää tapahtumaa tulevina vuosina. Nordic Sports Day on jo 80-luvulta asti järjestetty vuosittainen urheilutapahtuma Tansaniassa, jonka järjestysvastuu kiertää pohjoismaisten edustustojen
välillä vuosittain.
Työn teoriaosuus koostuu tapahtumajärjestämisen, sekä tapahtuman markkinoinnin teoriasta. Empiirisessä osuudessa aihetta lähestytään laadullisen tutkimuksen teemahaastattelun kautta. Vastaajina toimii tapahtuman järjestämisessä mukana ollut organisaatiotiimi. Vastaajat ovat kotoisin eri pohjoismaista, joten haastattelussa näkyy myös osittain eri edustustojen näkemykset tapahtumasta. Haastattelun vastaukset ovat myös tästä syystä englanniksi. Tuotoksena työssä on teoriasta, haastatteluista ja kirjoittajan omista näkemyksistä projektipäällikkönä koostettu järjestäjän manuaali, jossa on käsitelty yksityiskohtaisesti tapahtumaan liittyvät henkilöt, paikat, sekä muut oleelliset asiat. Tarkoituksena on, että järjestäjät voivat käyttää tätä manuaalia työkaluna tapahtuman toteutuksessa tulevaisuudessa. Goal of this thesis is to provide an organizers manual for future organizers of Nordic Sports Day in Tanzania. With the help of the manual, coming organizers not only have easier job organizing the event but will also have better chance in developing the event even further in the future. Nordic Sports Day is a sport event in Tanzania organized by Nordic embassies annually from the 1980s. Responsibility to organize this event cycles between the embassies yearly. Theory part of this thesis consists of theory on organizing an event and event marketing. Empirical part of the study is executed by using theme interview technique of the qualitative research. The study is conducted on the organizing team. The answerers are from different Nordic countries and therefore the study also shows different visions of different embassies concerning the event. Answers are documented in English. At the end of this thesis there is combination of theory, interviews, and own visions of the undersigned acting as a project manager of this event, packed together to form organizers manual. The manual contains important people, places and other important stuff concerning this particular event. The goal is that the organizers can utilize this manual in the future as a tool to organize Nordic Sports Day for years to come.
välillä vuosittain.
Työn teoriaosuus koostuu tapahtumajärjestämisen, sekä tapahtuman markkinoinnin teoriasta. Empiirisessä osuudessa aihetta lähestytään laadullisen tutkimuksen teemahaastattelun kautta. Vastaajina toimii tapahtuman järjestämisessä mukana ollut organisaatiotiimi. Vastaajat ovat kotoisin eri pohjoismaista, joten haastattelussa näkyy myös osittain eri edustustojen näkemykset tapahtumasta. Haastattelun vastaukset ovat myös tästä syystä englanniksi. Tuotoksena työssä on teoriasta, haastatteluista ja kirjoittajan omista näkemyksistä projektipäällikkönä koostettu järjestäjän manuaali, jossa on käsitelty yksityiskohtaisesti tapahtumaan liittyvät henkilöt, paikat, sekä muut oleelliset asiat. Tarkoituksena on, että järjestäjät voivat käyttää tätä manuaalia työkaluna tapahtuman toteutuksessa tulevaisuudessa.